Fandom

Yeni Wiki

Çim Hokeyinin Tarihçesi

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Şablon:Hokey

Bakınız.png

Şablon:Çim Hokeyi - d

Çim Hokeyi
Çim Hokeyinin Tarihçesi

Genç kızların çim hokeyi sevdası03:49

Genç kızların çim hokeyi sevdası

Çim Hokeyi

On birer kisilik takimlar arasinda çim alanda oynanan hokeyin en yaygin türüdür. Ortaya çiktigi yer ve zamani belirleyecek kesin kanitlar olmamasina karsin hokeyin geçmisinin en eski uygarliklara kadar uzandigi sanilmaktadir. Misir'da Beni Hasan'daki 17 sayili mezarda bulunan ve yaklasik olarak MÖ 2050 yilindan kalma bir resim, ellerinde egri sopalar olan ve hokey oynar gibi duran iki oyuncuyu tasvir etmistir. Araplar, eski Yunanlilar, Persler ve Romalilarin da kendilerine özgü hokey oyunlari oldugu bilinmektedir. Güney Amerikali Aztekler arasinda ve Ingiltere'de bu spora iliskin ilk kayitlar ise 1277 yilina dayanmaktadir.

Hokey, 19. yy'da Ingiliz okullarinda sikça oynanmistir. 1861 yilina ait bir tutanakta ilk erkekler hokey kulübünün, Londra'nin güneydogusundaki Blackheath'te kurulduguna iliskin kayit bulunmaktadir. Londra'daki bir diger hokey kulübü Teddingtan ise, çim hokeyi kurallarinda önemli degisiklikler getirmistir. Ellerinin kullanilmasinin ve sopanin omuzlardan yukariya kaldirilmasinin yasaklanmasi, top olarak kauçuk bir kübün kullanilmasi ve en önemlisi de bir sut alaninin benimsenmesi getirilen degisikler arasindadir. Tüm bu degisiklikler o sirada Londra'da yeni kurulan Hokey Birligi'nin belirledigi kurallar içine de alinmistir. Çim hokeyi, özellikle Ingiliz ordusu araciligiyla Uzakdogu'ya ve tüm dünyaya yayilmis, kisa sürede bayanlar arasinda da ilgi görmüstür.

Hokeyde uluslararasi karsilasmalar 1895 yilinda baslamis, 1971'den itibaren 4 yilda bir dünya kupasi düzenlenmistir. Bayanlar arasi çim hokeyi karsilasmalari 1895'ten bu yana düzenli olarak dostluk maçlari seklinde devam etmis, ciddi olarak uluslararasi karsilasmalar ancak 1970'lerde baslamistir. Ilk bayanlar dünya kupasi ise 1874'de düzenlenmistir.

Also on Fandom

Random Wiki