FANDOM

Şahabettin Harput,

ÖzgeçmişiEdit

(d. 1949, Ereğli, Konya, Türkiye),

EğitimiEdit

1972 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nden mezun oldu.

Mesleki KariyeriEdit

1973 yılında Denizli Maiyet memurluğuna atandı. Daha sonra Seyitgazi, Bolvadin ve Emirdağ kaymakam vekillikleri, Saimbeyli, Altıntaş, Kığı, Gökçeada, Fatsa Kaymakamlıkları, Hakkari, Bilecik, Kırıkkale, Şanlıurfa Valilikleri, Müsteşar Yardımcılığı ve Müsteşar Vekilliği yapmıştır. 28 Ekim 2004 tarihinden itibaren İçişleri Bakanlığı müsteşarı olarak görev yapmaktayken, 30 Kasım 2007 tarihli Valiler kararnamesi ile Bursa Valisi olmuştur.

1949 yılında Konya’nın Ereğli İlçesinde doğdu. İlk ve Orta öğrenimini burada tamamladı.

1972 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun oldu.

1973 yılında Denizli Maiyet memurluğuna atandı.

Daha sonra Eskişehir-Seyitgazi, Afyon-Bolvadin ve Emirdağ kaymakam vekilliklerinde bulundu.

1976 yılında kaymakamlık kursunu başarı ile tamamladıktan sonra

  • Adana ili Saimbeyli Kaymakamlığına atandı. Sırasıyla
  • Kütahya-Altıntaş,
  • Bingöl-Kığı,
  • Çanakkale-Gökçeada ,
  • Ordu, Fatsa kaymakamlıklarına ifa etti.

Fatsa Kaymakamı iken Almanya’da mesleki seminer çalışmalarına katıldı ve yine bu görevde iken 5 ay süreyle İstanbul’da Milli Güvenlik Akademisi Eğitim ve Öğretim çalışmalarına katıldı.

Hakkari Valisi iken ABD,Japonya,Fransa, Çin Halk Cumhuriyeti’nde kısa süreli mesleki inceleme ve seminer çalışmalarına katıldı.

1990-1991 yıllarında Türk Tanıtma Vakfı tarafından yılın en başarılı Bürokratı seçildi.

1993 yılı Ocak ayında merkez Valisi iken Kırgızistan Cumhurbaşkanına idari danışman olarak atandı.

  • 1993 yılı Eylül ayında Kırıkkale Valiliğine atandı.
  • 08.04.1996 tarihinde Şanlıurfa Valiliğine atandı. 5 yıla yakın süren Şanlıurfa Valiliği görevi esnasında GAP’nin hayata geçirilmesi ve Şanlıurfa’nın tarihi restorasyon çalışmaları ile Türkiye’nin en başarılı 3 vakıf çalışmaları arasında yer aldı.
  • 2000 yılı Ağustos ayında tekrar Merkez Valiliği görevine atandı.
  • 17.02.2003 yılında İçişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığı görevine getirildi.

14.11.2003 - 30 Kasım 2007 tarihleri arası Resmi Gazetede yayınlanan kararnameyle Bursa Valisi olarak atandı.

25 Aralık 2007 tarihinde göreve başladı.

Evli ve iki çocuk babasıdır.

Also on FANDOM

Random Wiki