Fandom

Yeni Wiki

23.10.2009 Tarihli Mersin Ajans

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Domzgiripp.gif

Mersin Yenişehir Kaymakamlığı yine bir ilke imza attı Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, domuz gribi tehlikesinin bazıları tarafından hafife alındığı uyarısı yaparak ölümlü vaka yaşanmaması için herkesin tedbirli davranmasını istedi.

Tayfun TUNA / Özgür Haber

Domuz gribi vakası görülmeyen Mersin'in Yenişehir ilçesinde adeta ‘alarm’ verilerek olası bir salgına önlem alınmaya çalışılıyor...

MÜDÜRLERE ‘SABUN’ FIRÇASI Edit

Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek öğrencilere domuz gribi hastalığı konusunda eğitim verilmesi projesini hayata geçiren Yenişehir Kaymakamlığı tarafından bu seferde ilk kez okul müdürlerine yönelik hastalık ve korunma yolları konusunda bilgiler verildi. Toplantıya katılan Kaymakam Eyüp Sabri Kartal, bir çok okulun tuvaletinde sabun bulunmadığını belirterek bu konunun üzerinde hassasiyetle durmaları konusunda idareci ve öğretmenlere sert ikazlarda bulundu. Kaymakam Kartal, “Bu kadar ciddi bir meselede, eğitimli bir camia olarak, bu işin ne kadar bilincindeyiz? Sanki bu işe biraz vurdumduymaz yaklaşıyoruz. Tedbirimizi alalım, çocuklarımızın dolayısıyla kentimizin sağlığına sahip çıkalım. Bir salgında ölüm yaşanırsa herkes üzülür” dedi.

ÖRNEK KARARLAR Edit

Son günlerde domuz gribi hastalığının bazı kentlerde yaygın olarak görülmesi üzerine Yenişehir İlçe Hıfzısıhha Kurulu Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek bir dizi karar aldı. Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal başkanlığında toplanan kurul üyelerinin aldığı 21 maddelik kararlar arasında; okullardaki hjyenin sağlanması, şüpheli öğrencilerin derhal evlerine gönderilmesi, okullarda açıkta gıda satışının yasaklanması, su depolarının ilaçlanması, okul tuvaletlerinde sabun bulundurulması, öğrencilerin bol sıvı alması için damacana su bulundurulması, okul kantinlerinde sıkma portakal suyu bulundurulması gibi önlemler bulunuyor.

Haberin devamı----------

Son günlerde Ankara, Diyarbakır ve İstanbul gibi büyükşehirlerdeki okullarda görülen domuz gribi vakalarının artması üzerine Mersin Yenişehir İlçe Kaymakamlığı bir ilki gerçekleştirirek öğrencilere yönelik başlattığı eğitim çalışmalarına okul müdürleri ve idarecilerini de dahil etti. Bu kapsamda Suphi Öner Öğretmen Evi’nde Kaymakam Eyüp Sabri Kartal’ın da katılımıyla bilgilendirme toplantısı düzenlendi. İlçe sınırları içindeki ilköğretim ve lise müdürlerinin katıldığı toplantının açılış konuşmasını yapan Yenişehir Sağlık Grup Başkanı Levent Özbay, domuz gribine önlem olarak okullarda sabun kullanılmasına teşvik edildiğini ifade etti. Son dönemlerde domuz gribinin ülke gündemini fazlasıyla meşgul eden bir konu haline geldiğini anımsatan Özbay, “Bu hususta da ilçemizde pek çok konuda olduğu gibi bir ilk yaşanıyor. Yenişehir ilçemizde kaymakamımızın öncülüğünde uygulanan bir programla Türkiye’de ilk defa okullarda domuz gribi eğitimi verilmeye başlandı. Bu konuda eğitimli 2 doktorumuz tüm ilköğretim okulları ve liselerde domuz gribinin ne olduğu, bulaşma yolları ve aşılama gibi konularda eğitim vermeye başladı. Bu çerçevede yine ülkemizde ilk defa okul idarecilerine ve müdürlere de eğitim verilmeye başlandı. Ayrıca ilçe Hıfzısıhha Meclisi de toplanarak bu konuda kararlar aldı. Toplantılarımızın amacı öğrencilerimize eğitim verildiği gibi yöneticilerimize de daha üst düzey eğitim verilmesi amaçlanıyor. Çünkü yazılı ve görsel basından takip ettiğimiz kadarıyla gerçekten büyük bir bilgi kirliliği mevcut. Bunları netliğe kavuşturmak, insanların bulanan zihinlerini açıklığa kavuşturmak önem teşkil ediyor” dedi.

KARTAL UYARDI: “CİDDİYE ALIN” Edit

Yenişehir Kaymakamı Kartal ise, domuz gribinin önemine rağmen insanların pek fazla ciddiye almadığını üzülerek gördüklerini söyledi. İnsanlarının çok rahat olmasının birazda bilgisizlikten kaynaklandığını savunan Kartal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Nerdeyse her meselede olduğu gibi domuz gribi olayını da nerdeyse bir siyasallaştırmaya gitme gibi, bilim adamlarının ifadelerine yansıyacak noktaya geldiği kanaatindeyim. Yurtdışında bu işi bize göre çok daha fazla ciddiye aldıklarını basından öğreniyoruz. Ancak bizde birileri çıkıyor, ‘bişey olmaz, bu da diğer gripler gibi’ diyor. Ama birçok ölüm vakası olduğu bazıları tarafından atlanıyor. Bu bir pandemi, yani yaygın bir hastalıktır ve insandan insana geçmeye başlamıştır. Biz aylar öncesinden belki de Türkiye’de ilk defa bir ilçemizde bez afişlerle ‘lütfen, öpüşmeyelim, tokalaşmayalım’ yazıları astırdık. Çünkü bu grip tokalaşmayla dahi geçebiliyor. Ama bundan daha önemlisi idareci arkadaşların gripli bir hastayı hissettiği zaman lütfen idari izinli saymasıdır. Türkiye’de ilk defa bir ilki gerçekleştirerek Hıfzısıhha Meclisi olarak bir karar aldık. Bu kararı tüm okullara göndereceğiz. Çocuk gripse izinli sayacağız. Bize düşen olaya çok ciddiyetle yaklaşmaktır.”

“OKUL TUVALETLERİNDE SABUN YOK” Edit

Kaymakam Kartal, yaptığı okul ziyaretlerinde birçoğunun tuvaletinde sabun dahi bulunmadığını üzülerek gördüğünü anlattığı konuşmasında, herhangi bir ölümlü vaka yaşandığında idareci, öğretmen ve müdürlerin vebal altında kalacağı uyarısı yaptı. Kaymakam Kartal, “Bu kadar ciddi bir meselede, televizyonlarda her gün anlatıldığı bir noktada ama ne kadar bunun idrakindeyiz eğitimli bir camia olarak, bu işin ne kadar bilincindeyiz. Bu konuda çok ciddi bir sıkıntımız var. Sanki bu işe biraz vurdumduymaz yaklaşıyoruz. Bu gribin ciddi olarak yayılacağı yerlerin en başında okullar geliyor. Çocuk maalesef elini yıkamıyor. Okullarımızda mutlaka katı veya sıvı sabun bulunduracağız. Bir okul müdürümüz geçenlerde ödenekten bahsetti. Bu yıl hiç olmadığı kadar okullara hizmetli verdik. Bu pandemiye karşı, okul aile birliklerinden toplanan parayı oraya harcayacağız demektir. Bu da olmadıysa, her öğrenci birer tane sabun getirsin. Sabunsuz okulun mazereti olmaz, olamaz. ‘Paramız yok’ mazereti en kötü, en rezil mazerettir. Gönülden olunduğunda her şey çözülür. En yoksul bir öğrenci velisinin bile bir kalıp sabunu göndermeye muhalefet edeceğini düşünmüyorum. Böyle basit bir önlem alınmadığında ortaya çıkacak bir ölüm vakasında bu vebali nasıl alacaksınız. Öncelikle okul tuvaletlerinin hijyenine dikkat edelim. Arızalı tuvalet varsa Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bildirin. Yine bir okulda 5 tane tuvaletin arızalı olduğunu gördüm. Tuvaletlerin beşi birden arızalı olabilir mi? Peki bu öğrenciler nerde ihtiyacını görecek? Yine altını çizerek söylüyorum okulların çoğunda sabun dahi yok. Eğer bu konuda aksama varsa İlçe Milli Eğitim Müdürümüzeiletsin. Biz tedbirimizi alalım, çocuklarımızın dolayısıyla kentimizin sağlığına sahip çıkalım. Bunların arkasında ölümlü bir olay olursa herkes üzülür” diye konuştu.

“ÖĞRENCİLERE VE PERSONELE İZİN VERİN” Edit

Domuz gribinin yaygın hale gelmemesi yönünde, şüpheli bir öğrencinin veya personelin derhal izinli sayılmasını isteyen Kaymakam Kartal, şunları kaydetti: “ Birinin domuz gribi olup olmadığı ancak elektron mikroskoplarıyla yapılacak analizler sonucu belli oluyor. Bu da sadece Ankara’da yapılıyor. Siz bir örneği gönderip sonucunu alıncaya kadar bir süre zaman geçiyor. Gönül isterdi ki Mersin veya Adana’da da böyle bir ölçüm yapılsın. Dolayısıyla içimizdeki birinin domuz gribi olup olmadığını ancak elektron mikroskobuyla anlayabiliriz. Bir hekimin dahi anlama ihtimali yok. Bu yüzden grip belirtileri veren hastanın domuz gribi olup olmadığı ayırımına varamayız. İdarecilerimiz bu kişileri idari izinli saymalıdır. Normal bir girip bile olsa böyle tedbirler almak lazım, kaldı ki domuz gribi gibi bir tehlikede çok daha ciddi tedbirler almak lazımdır. Okul müdürlerimizden ricam, lütfen öğrencilerimizi iyi takip edelim. Grip belirtisi gösteren öğrencimiz varsa, öğretmenlerimiz bize bildirsin. Bizim her zaman bir adım önde olmamız lazım. Bu yüzden biz Hıfzısıhha kararı aldık. Genel hijyenin korunmasıyla ilgili bir tedbir kararıdır ve ilçelerde ilçe Hıfzısıhha kurulları bu iş için yetkilidir. Toplumun genelini ilgilendiren konularda ancak bu meclis karar alabilir. Bizde meclis olarak bu kararımızı aldık, Türkiye’de bu konuda bir karar alındığını duymadım. Ama biz önü çektik. Çünkü toplum sağlığının korunması gerekiyor. Bunun içinde elimizden geleni yapmamız gerekiyor. Gerek müdürlerimiz gerekse öğretmenlerimizin bu konunun üzerine eğilmesini ciddiyetle takip etmelerini istiyorum.”

DOKTOR ANLATTI BAZI MÜDÜRLER UYUDU Edit

Kaymakam Kartal’ın konuşmasının ardından Yenişehir Sağlık Grup Başkanlığı’nda görevli Dr. Özlem Delibaş, domuz gribi hastalığını bir sunumla anlattı. İşin en dikkat çekici yönü ise böylesine önemli bir konuda bilgiler veren Dr. Delibaş’ı bazı müdürlerin dinlemeyip uyuklaması oldu. Dr. Delibaş, sunumuna domuz gribinin, influenza A (H1N1) virüslerinin genetik yapısındaki değişikliğe bağlı olarak ortaya çıkan yeni bir virüs alt tipi ile oluştuğunu anlatmakla başladı. Delibaş, şu bilgileri verdi: “Mevsimsel griple aynı şekilde yayıldığı düşünülmektedir. Grip virüsleri insandan insana öksürük ve hapşırma yoluyla bulaşmaktadır. Grip virüsü bulaşan bir yere dokunulduktan sonra eller, ağız ya da buruna götürüldüğünde de hastalık bulaşabilir. 20.10.2009 tarihi itibariyle ülkemizde toplam vaka sayısı 582’ye ulaşmıştır. Mersin’de bir ilk olarak Yenişehir Sağlık Grup Başkanlığı’nda görevli doktorlar tarafından ilçemizdeki tüm okullarda domuz gribiyle ilgili eğitimler verilmektedir. Amacımız; öğrencilere kişisel hijyenin öneminin anlatılması, korunmada etkili el yıkama ve mendil kullanmanın yaygınlaştırılmasıdır. Domuz gribinin ilimizde görülebileceği olasılığıyla okullardaki öğrencilerimizin risk altında olduğu ve bu itibarla öpüşme ve tokalaşmanın yapılmaması, aksırırken ağız ve burnun mendille kapatılması oldukça önem arz etmektedir. Ek olarak okul kantinlerinde öğrencilerimizin genelde rağbet gösterdiği her türlü gazlı içecekler, fast-food türü yiyecekler ve hazır gıdalar tüketmek yerine daha çok doğal olan, besleyici, vitaminli, güvenli gıda ve içeceklerin tüketilmesinin teşvik edilerek yaygınlaştırılması tavsiye edilmektedir.” Dr. Özlem Delibaş, sunumunun ardından “Domuz gribi nedir, belirtileri nelerdir?” “Nezle, grip arasındaki farklar nelerdir?” “Hangi yüzeylerde bulaşır?” “Mekan ve eşya temizliklerinde nelere dikkat etmek gerekir?” Domuz gribinden nasıl korunulur?” ve el temizliğinin önemi konularına değindi.

YENİŞEHİR HIFZISIHA KURULU ÖRNEK KARARLAR ALDI Edit

Son günlerde domuz gribi hastalığının bazı kentlerde yaygın olarak görülmesi üzerine Yenişehir İlçe Hıfzısıhha Kurulu Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek bir dizi karar aldı. Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal başkanlığında toplanan kurul üyelerinin aldığı 21 maddelik kararlar arasında; okullardaki hjyenin sağlanması, şüpheli öğrencilerin derhal evlerine gönderilmesi, okullarda açıkta gıda satışının yasaklanması, su depolarının ilaçlanması, okul tuvaletlerinde sabun bulundurulması, öğrencilerin bol sıvı alması için damacana su bulundurulması, okul kantinlerinde sıkma portakal suyu bulundurulması gibi önlemler bulunuyor. Kaymakam Kartal, Belediye Başkan Yardımcısı Hayrullah Yücesoy, Sağlık Grup Başkanı Levent Özbay, İlçe Milli Eğitim Müdürü Nurettin Can, İlçe Tarım Müdürü Abdulkerim Çiçek, Eczacı Murat Çevirmez ve Dr. Hasan Zafer’in imzasını taşıyan kararda ise şunlara yer verildi: Mevsim değişmesi nedeniylehavaların soğuması ve grip vakalarında artış beklenmektedir. İlimizde de bulunduğu sanılan ve artış beklenen domuz gribi pandemisine karşın kamu kurumlarında ve özellikle okullarımızda tedbir alınması gerektiği. Özellikle öğretmenlerin sınıflarındaki veya okullarındaki grip vakalarını tespit etme konusunda hassas davranacak ve hasta öğrenciler derhal okul idarelerine bildirilecektir. Öğretmenler ve okul yöneticileri öğrencilerin bilgilendirilmesi ve Sağlık Bakanlğınca yapılan tavsiye ve uyarılara uyulması konusunda bilgilendirilecektir.Okulda grip hastalığına yakalanmış öğrencinin tespit edilmesi halinde, gribin türüne bakılmaksızın öğrenci okul idaresince izinli sayılacaktır. Öğrencinin ‘dersimden kalıyorum’ itirazlarına mahal verilmeyecektir. Okullara ve kamu kuruluşlarına domuz gribi pandemisine karşı uyarı levhaları konulacaktır. Sağlık ocakları kendi bölgesinde bulanan okulların lavabolarında sıvı sabun bulundurması hususunda gerekli denetlenmesini yapacaktır. Uyarı tabelaları tuvaletlere ve okul ana girişlerine, sınıflarına koyulacaktır. Okullardaki tuvaletlerin teneffüslerden sonra temizleterek klor eriği ile dezenfeksiyonu sağlanacaktır. Öğrenciler, öpüşmemesi ve tokalaşmaması için uyarılacaktır. El yıkama konusunda öğrenciler uyarılacaktır. Öğrencilerin el yıkaması için yeterli sıvı sabun ve ellerin kurulanması için kağıt havluların bulundurulması sağlanacaktır. Öğrencilerin vitamin takviyesi alması sağlanacaktır. Okul kantinlerinde hazır sıkma tazi portakal suyu mutlaka bulundurulacaktır. Öğrencilerin bol sıvı almasının sağlanması için koridorlarda hazır damacana su bulundurulacaktır. Öğrencilerin güneşten istifade ettirilerek gribe karşı dirençleri arttırılıcaktır. Ders aralarında sınıflar nöbetçi öğretmenler tarafından navalandırılıcaktır. Okullarda açıkta gıda satışı önlenecektir. Sağlık Grup Başkanlığı tüm okullarda gripten korunmaya yönelik eğitim verecektir. Okul idaresi hasta örenci velilerini grip ile ilgili olarak bilgilendirilecektir. Okul su depolarının Yenişehir Belediyesi tarafından bakımlarının yapılarak düzenli olarak ilaçlanması sağlanacaktır.

MersinAjans.Com'dan alınmıştır.

Also on Fandom

Random Wiki