Fandom

Yeni Wiki

Değirmençay İlköğretim Okulu tarihçesi

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Beldenin eski adı Ercel'dir. 1923 yılında Cumhuriyetin kurulması ile, üç yıllık ilkokul olarak geçici binada Arap harfleriyle eğitim öğretime başlamıştır. 1928 yılında harf inkılabıyla yeni Türk harfleriyle üç yıllık ilkokul eğitim öğretimine devam etmiştir. Eski binadan yeni binaya 1929 yılında geçilmiştir.

1939 yılında beş yıllık ilkokul eğitimine başlanmıştır. Binanın zamanla eskimesiyle ve yetersiz kalmasıyla beldenin taş, kum ve iş gücü katkılarıyla devlet tarafından üç derslikli yapılan okula 1959 yılında geçilmiştir. 1960 yılında beldenin adı değişerek DEĞİRMENÇAY adını almış, okulun adı da Değirmençay İlkokulu olarak değiştirilmiştir.

Belde nüfusunun artması, öğretmen ve öğrenci sayısını da arttırmış, tek bina yetersiz kalmıştır. 1975 yılında dört derslikli yeni bina yapılmış, eğitim-öğretime ikili olarak devam edilmiştir. 1997 yılında diört derslik kat ilavesi yapılarak geçici bir binada öğretim yapan Değirmençay Ortaokulu ile birleştirilerek Değirmençay İlköğretim Okulu adını almıştır.

Halen sekiz derslikte normal eğitim-öğretim sürdürülmektedir

Tel : 0 324 4867222

Ekleyen Saim BALLI

Also on Fandom

Random Wiki