Fandom

Yeni Wiki

Değirmençay beldesinin tarihçesi

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cumhuriyet dönemi tarihçesiEdit

16 Mart 1920 yılında Kuvayı- Milliye harekatı ile başlatılmış olan milli mücadele ve bu mücadele sonucunda Cumhuriyetin kuruluşu ile beldemiz 70 yıl muhtarlık sistemi ile yönetilmiştir.1960 İhtilali sonrasında çıkarılan yasa gereği Türkiye genelinde bazı İl, İlçe, Kasaba ve Köylerin adlarında değişiklikler yapılması üzerine Erçel Köyünün adı Değirmençay Köyü olarak değiştirilmiştir.

Belediye kurulmasuEdit

Gelişen ve modernleşen dünyada insanlara daha iyi daha rahat hizmet yapabilmek adına 16 Kasım 1992 tarih ve 92/ 41027 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile köy statüsünden ayrılarak Belde (Kasaba) olmuştur.

Belde olma hakkını kazanan Değirmençay 27 Mart 1994 Türkiye genelinde yapılan yerel seçimlere katılarak tarihinde ilk Belediye başkanını ve ilk Meclis üyelerini seçmiştir. Belde Çınarlı ve Çamlıca olmak üzere iki mahalleden oluşmaktadır.

Kültürel varlıklarEdit

Değirmençay Beldesinin tarihi ve Kültürel varlıklar yönünden çok zengin konuma sahiptir. Fakat beldenin ve Belediyenin kaynaklarının kısıtlı olması sebebi ile bu Kültür varlıkları gün yüzüne çıkarılmamıştır. Geçmiş dönemlerde birçok kavimlerin ve devletlerin yaşam yurdu olma özelliğine sahip olan beldemiz gelecekte inanıyoruz ki Turizm açısından gezilmeye ve görülmeye değer bir belde olacaktır.

Coğrafi yapıEdit

Değirmençay Beldesi ayrıca çok ilginç bir coğrafi yapıya da sahip olma özelliğini taşımaktadır. Şehir merkezine 22 Km uzaklıkta ve 650 ile 1000 rakım göstergeleri arasında bir alanda yerleşmiş olmasından yayla turizmine de çok elverişlidir.

EkonomiEdit

Belde halkının başlıca gelir kaynaklarının başında narenciye gelmektedir.bunun yanında elma,erik,kayısı,nar,hurma,üzüm vb. çeşitli meyvelerin tarımı yapılmaktadır.ayrıca arıcılık çok gelişmiş durumdadır. Yaklaşık beş bin dönüm arazi üzerinde kurulu beldemiz şirin bir Akdeniz kasabasıdır. İnsanları da tipik Akdeniz insanını andırır, çok sıcakkanlı ve misafirperverdirler.

EğitimEdit

Beldemizin okur-yazar oranı oldukça yüksektir.% 93 lük bir orana sahiptir. Beldemizde bir adet İlköğretim okulu ve belde halk kütüphanesi vardır. Bu okuldan mezun olmuş ve Türkiye'nin çeşitli il ve ilçesinde Devletimizin çeşitli kademelerinde, Kurum ve Kuruluşlarda görev yapan insanı mevcuttur. Ayrıca Sağlık İl Müdürlüğüne bağlı bir adet Sağlık Ocağı, bir adet misafirhanesi,iki tane camii, Cenaze bekletme ve yıkama evi mevcuttur. Mahalle muhtarlarımıza ait 2 adet muhtarlık binaları var. Yukarıda ifade ettiğimiz gibi beş bin dönümlük bir alanda kurulu olan beldemizin bu arazileri üzerinde tarım yapılmaktadır.

Also on Fandom

Random Wiki