Fandom

Yeni Wiki

Derece Sisteminin ilkeleri ve faydaları

67.057pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

SYDV < Yenişehir SYDV < SYDV/Kitapçık

  • İlkeli yardım; SYDV’ye müracat eden fakire değil, fakirin ihtiyacına göre yardım dağıtılmalıdır. Bu sistem yardımlarda kayırmacılığın önüne geçilmesini sağlar.
  • Planlama; Yardımların hangi ay kime ne kadar verileceği planlanabilmelidir. Hane bazında planlama yapılabilmektedir. (Örneğin: birinci dereceden bir kişilik haneyle 3 veya 5 kişiden oluşan hanelere ayrı ayrı yardım yapılabilmektedir.
  • Yönetişim; Vakıfda vakıf başkanın dediği değil, demokratik anlamda heyetin dediği olmalıdır.
  • Demokratik yapı; Heyet üyelerinin hepsinin demokratik katılımı sağlanmakta ve derecede heyetin birer birer elde ettiği derecelerin ortalaması esas alınmalıdır.
  • Şeffaflık; Her belde ve köyün fakir listesi mütevelliye dağıtılarak iş ve işlenlerde şeffaflık sağlanmalıdır.
  • Bütçeleme; Gelir ve gider hakkında mütevelli bilgilendirilmekte ve hane sayısına göre derecelendirilmektedir, geriye kalan Vakıf kaynaklarının nasıl değerlendirilebileceği üzerinde öneriler sunulmaktadır.
  • Bürokratik işlemler kaldırılmalıdır; . Her ay fakirin dilekçe vermeye zorlanması zulümdür.
  • Hızlı yardım önemlidir; Binlerce fakire bir kaç dakika içinde yardım yapılabilmektedir.
  • İşlemleri hızlandırır; Her ay yapılacak yardımlar için saatlerce vakıfta tanımadığımız fakirler için tartışma değerlendirme yapılmamaktadır. Binlerce fakire birkaç dakika içinde yardım yapılabilmektedir
  • Kayırmacılığı önler: Kişi müracatta ya ağzı iyi laf yapar ya da vasıta kullanarak gelir.

Also on Fandom

Random Wiki