FANDOM

Devlet Opera ve Balesi, 1309 sayılı kanun ile kurulmuş, ulusal opera ve bale topluluklarını bünyesinde barındıran bir genel müdürlüktür. Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlıdır.

Asıl amacı, opera, bale ve müzik sanatlarını halka tanıtmak ve yaymak gayesiyle opera, operet, bale temsilleri ile konserler vermek, yurt içi ve yurt dışı turneler ile ve milli ve milletler arası festivaller düzenlemektir.

TarihiEdit

Cumhuriyet öncesi tarihiEdit

Osmanlı İmparatorluğunda sergilenen ilk opera kendisi de bir şair ve kompozitör olan 3. Selim zamanında (1761 - 1808) sergilenmiştir.

Cumhuriyet sonrası tarihiEdit

Cumhuriyet'in kurulmasıyla birlikte kültürel devrimlere önem veren Atatürk bir çok genç yetenekli kişiyi kendi gözetiminde 1924 yılında yeni açılmış olan Ankara'daki Musiki Muallim Mektebi ve İstanbul'daki Darülelhan müzik öğretmeni olarak yetişmeleri için Avrupa'ya eğitim almaya göndermiştir.

Özsoy ismindeki ilk Türk operası Ahmet Adnan Saygun tarafından Münir Hayri Egeli ait sözlerle 1934 yılında bestelenmiştir. Bunu Adnan Saygun'un Taşbebek ve Necim Kazım Akses'in Bayönde operaları takip etmiştir.

Dış bağlantılarEdit