FANDOM

Eşi sözlükEdit

  • okullarda kurulu olan kurul (bkz: disiplin tekerlemeleri)
  • belirlenmi$ hareketleri eksiksiz ve zamaninda yerine getirmek
  • öğretim konusu olan ya da olabilecek bilgilerin tümü... bilim dalı...
  • bir topluluğun, yasalarına ve düzenle ilgili yazılı ve/ya yazısız kurallarına titizlik ve özenle uyması durumu ve bu topluluğun düzen ve uyum içinde çalışmasını ya da yaşamasını sağlamak üzere belirlenmiş kural ve ilkelerin tümü.
  • yaptirimlarla belirlenmis bir oteriter yasam kosullarini anliyabilecegimiz gibi.

kisilerin ugras alanlarinda bir noktadan digerine ulasmak icin zorunlu olmadan, uymasi veya yapmasi gereken program butunudur.

ornegin bir opera solistinin perfonmansini dusurmemesi icin; duzenli egzersizler yapmasi, belirledigi uyuma ve kalkma saatlerini aksatmamasi, sagligina dikkat etmesi, bu alanin gerektirdigi literaturleri, konserleri, gunceli takip etmesini sayabiliriz.

  • askerliğin temeli olarak bilinir. (bkz: intizam) (bkz: düzen)
  • askerliğin temelidir. kanunlara ve nizamlara mutlak itaat, astın ve üstün hukukuna riayet etmektir.
  • kendi sorumluluğumuzu yerine getirme enerjisidir... yaşadığımız kendi gerçeğimizdir ve tümünden biz sorumluyuzdur.
  • orta ogretim suresince derslerine yeterince calisamayan ogrencilerin sorunlarinin dinlendigi, kendilerine daha iyi bir ogrenci olabilmeleri icin ufak ipuclarinin gosterildigi, okulun en sevimli ogretmenleri tarafindan olusturulan ve ogrenciye son derece nazik bir sekilde dogur yolun gosterildigi, bazen ogretmenlerin tum karsi cikmalarina ragmen ufak bir cezanin da ogrenciye verildiginin goruldugu kurum..

orta ogretimim suresince rehberliklerinden son derece faydalandigim, hatta hala etkisinden kurtulamadigim sevgili olusum..

(bkz: disipline gitmek)

  • 1821 senesinde almanya'da icat edilmiştir.
  • çok küçük yaşta öğrenilmeyince bir daha asla sahip olunamayan şey. çocukları küçükten alıştırmak gerektiğini düşünüyorum bu altın değerindeki şeye sahip olabilmeleri için. serseri mayın gibi yaşamak her ne kadar çok zevkli olsa da, belli bir yaştan sonra insan plansız programsız olmanın, işlerini zamanında yapamamanın cezasını çok çeker. başarının yolunun disiplinden geçtiğini öğrenir fakat artık çok geçtir. bir kere sahip olmayınca olunamıyordur*.

beğendiğinizi seçin ve en kısa sürede sahip olmaya çalışın*:

(bkz: alman disiplini) (bkz: fransız disiplini)

  • yapmanız gerektiğini kalbinizin derinliklerinde bildiğiniz ancak canınızın yapmak istemediği şeyleri gerçekleştirmenizi sağlar.
  • hem stil hem yöntem hem de zorunluluk; hem penaltı hem gol.

(bkz: alp disiplini) (bkz: kuzey disiplini)

  • topyekun bir milleti adam etmeye yetecek erdem. uzaaaak uzak dogularda kafdaglarinin arkasindadir..bizden epey uzaktir.

başkaları tarafından uygulandığında değil de insanın içinde olduğunda ortaya çıkan güzellik... işyerinde olmadığını gördüğüm zamanlar sinirden ellerimin titrediği, olmayınca da zorla öğretilmeyen bilgelik.. zaman zaman patlayaraktan "hiçbiriniz mi askerlik yapmadınız" diye sorasım gelir.. (bkz: kadınlar da askerlik yapsın)

(bkz: disziplin)

  • günlük ya$am algoritmasının belirli sırayla ilerlemesi hali.. olması gerekenden daha fazla katı olmayıp kendisine eziyet etmeyecek kadar düzenli olma durumu.. zamanın di$li çark misali kerte kerte değil, viskoz akı$kan misali akması..
  • askeri tanımı: kanunlara, nizamlara ve amirlere mutlak bir itaat; astın ve üstünün hukukuna riayet etmektir.
  • bazen muhafazası için acımasızlaşıldığı olmuştur.

fi tarihinde izlediğim, 18. ya da 19. yy'da geçen bir filmde; deniz aşırı sefere çıkmış ingiliz kraliyet donanmasına ait büyük bir gemi, tropikal bir ada açıklarında demir atar. ayrılma vakti geldiğinde yapılan sayımda eksik çıkar. haftalar boyunca karadan uzak kalmaya, kötü beslenmeye ve ağır çalışma koşullarına dayanamayan mürettebattan 2 kişinin; ılıman iklimi, yemyeşil adayı ve adadaki güzel kızları görünce dayanamayıp firar ettikleri ve adada kaldıkları anlaşılır. kaptan neredeyse bütün gemiyi seferber ederek kesin talimatlarla kaçakların mutlaka yakalanmasını emreder. kaptan; uzun uğraşlar sonucu yakalanan firarileri, ceza olarak öldüresiye kırbaçlattırır ve hücre gibi pis bir yere tıkar.

bir sebepten aynı gemide bulunan ve seferin bir kısmına katılan üst düzey sivil bir memur dayanamayıp kaptana sorar: -adada kalsalar hiç bir şey kaybetmezdik. bu iki işe yaramaz herif için neden bu kadar zaman kaybettiniz ve uğraştınız? -(kaptan gözlerini ufka diker) bayım, buna müsade etseydim, bir sonraki molada 2 değil 20 kişi daha firar ederdi. (bkz: leave no man behind)

  • norveçli black grubu. çok fazla artıları yok. ama yine de müziğin hoş bi akıcılığı var.farklı bişey arıyorum diyorsanız dinlemenize lüzum yok. şayet bilek olsun daşdan olsun diyorsanız bi bakın.

albümleri; anti life - disiplin

DisiplinEdit

http://sorucevap.memurlar.net/kategori/25/

  • Emeklilikten 2 yıl sonra, memur hakkında disiplin soruşturması başlatılabilir mi?
  • Memur aynı olaydan dolayı ikinci bir disiplin cezası daha verilebilir mi?
  • Memur hakkında, BİMER'e yazmış olduklarından dolayı, soruşturma açılabilir mi?
  • Tasfiye halindeki limited şirket müdürü, memur olmak için istifa etmeli midir?
  • Süresi içinde tebliğ edilmeyen disiplin cezası geçerli midir?
  • İşçi statüsündeki bir müdür, memurun sicil amiri olabilir mi?
  • Uyarma yazısı disiplin cezası mıdır? Sicil dosyasına konur mu?

2 Temmuz 2008Amir, 40 derece sıcaklıkta kıravat takma zorunluluğu isteyebilir mi? 12 Mayıs 2008Göreve 5 dakika geç gelen personele disiplin cezası verilebilir mi? 16 Şubat 20082. kez 'kademe ilerlemesinin durdurulması' cezası alan memurun görevine son verilir mi? 25 Ocak 2008Adaylık sicil notu, '6 yıl ortalamasına bir kademe uygulaması'nda dikkate alınabilir mi? 1 Ocak 20082. sicil amirine vekalet eden 1. sicil amiri, 2 sicil amirinin bölümü de doldurabilir mi? 5 Aralık 2007Çalışan eşlerden birisi diğerinin sicil amiri olabilir mi? 20 Kasım 2007Borcundan dolayı maaşına haciz gelen memura disiplin cezası verilir mi? 28 Nisan 2007Bir yükseköğretim kurumu sınavında kopye çeken memur, durumun tespiti halinde nasıl etkilenir? 25 Nisan 2007Nakil için direkt olarak Bakanlığa yazılı olarak başvuranlara disiplin cezası verilir mi? 11 Aralık 2006Sicil raporu doldurulmayan yıl için nasıl işlem tesis edilir? 6 Aralık 2006Aylıktan kesme cezası 6 ay sonra uygulanabilir mi? 13 Kasım 2006Amirin yanında, fiilen 18 gün çalışan memur için sicil doldurulur mu? 11 Ekim 2006Memur hakkında tutanak tutulduğunda, kaç gün içinde soruşturma açılmalıdır? 21 Haziran 200619 Haziran'da ilişiği kesilmesi gereken öğretmenin sicilini kim dolduracak? 6 Mart 2006Sicile, olumsuz değerlendirme yazan amir hakkında neler yapılabilir? 16 Aralık 2005Kaymakam'ın, yazılı emir isteyen memura ceza vermesi yanlıştır 28 Kasım 2005Askere giden memurun sicili hangi halde doldurulmaz? 21 Kasım 2005Askerlik yapan aday memurun sicili doldurulur mu? 14 Kasım 200510 gün göreve gelmediği için çekilmiş sayılan memura ayrıca disiplin cezası verilir mi? 10 Ağustos 2005Meslekten men cezası ne demektir? 23 Mayıs 2005Memura, savunma alınmadan 'Uyarma' cezası verilebilir mi? 10 Mayıs 2005Polis, ilçe emniyet amirinin hilafına, il dışına izinsiz giderse ne olur? 5 Nisan 2005Ceza davası beraatle sonuçlananların disiplin cezaları da kaldırılır mı? 14 Ocak 2005Evraklarını Verdikten Sonra Göreve Başlamayan Öğretmenin Durumu 2 Nisan 2004Memur Statüsünde İken Disiplin Cezası İşleyen Birisinin Emekli Olması 13 Mart 2004Disiplin Suçu Nedeniyle Görevine Son Verilenler ve 4455 sayılı Af Yasası 27 Şubat 2004Aylıktan Kesme Cezası Alanlar Müdür Yardımcısı Olabilir mi? 10 Ocak 2004Sahte Fiş Kullanan Memur Hangi Ceza İle Karşılaşabilir? 31 Ekim 2003Aylıktan kesme cezasına itiraz edilebilir mi? 1 Ağustos 2003Sicil raporu gizli midir? Sicil notumu nasıl öğrenebilirim?

Also on FANDOM

Random Wiki