Fandom

Yeni Wiki

DynEd nedir?

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dyned nedir?Edit

Günümüzde uluslararası iletişim dili olan İngilizce'yi konuşmak, anlamak ve bu dilde iletişim kurabilmek bir gerekliliktir. Ancak, İngilizce öğrenmek geliştirilmesi gereken bir beceridir ve klasik eğitim yöntemleri yeterince etkili olamamaktadır. Diğer yandan, bilgisayarların yaygınlaşması, internet'in artık hayatımızın bir parçası olması ve yeni teknolojilerin yardımı ile uzaktan eğitim çözümleri gelişmiş ve İngilizce eğitiminde yeni olanaklar doğmuştur.

1987 yılında San Francisco California 'da kurulan DynEd International, eğitim alanında Oxford University Press, Longmann, BBC ve Stanford University ile Apple, IBM, Sony gibi teknoloji firmalarının katkılarıyla pek çok eğitimci, bilgisayar programcısı, sanatçı ve nöroloji uzmanından oluşan büyük bir ekibin tasarımıdır.

Dünyanın en geniş eğitim içeriğine sahip bilgisayar destekli DynEd eğitim programıyla Türk öğrencilerinin tanışması 2004 yılında ilk kez özel okullarımız aracılığıyla olmuştur.2006 yılında eğitime%100 destek kapsamında Sanko Holding AŞ tarafından Milli Eğitim Bakanlığına DynEd Dil Eğitim Yazılımları bağışlanmıştır.2007-08 Eğitim Öğretim yılında ülke genelinde 11.152 okulda ön uygulaması yapılmıştır.2008-09 Eğitim Öğretim yılından itibaren de ülke genelinde internet bağlantısı olan tüm Resmi İlköğretim okullarında uygulanmaktadır.

DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİEdit

DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi, Bakanlığımızda kurulan ana sunucu bilgisayarlar üzerinden öğrencilerin İngilizce öğrenmelerini sağlayan bir eğitim aracıdır. DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi ilköğretimin 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan İngilizce öğretim programlarını destekler niteliktedir. Ayrıca, öğrencilere, okul veya evlerinde bilgisayarları başında çalışma imkânı sunmakta, öğrencilerin çalışmalarının sonuçlarının öğretmenleri tarafından izlenmesi ve onlara rehberlik edilmesine olanak sağlamaktadır. Sistem, kullanıcıların kurulum CD’sini bilgisayara kurmasının ardından kullanıcı adı ve şifre girilmesi ile kullanılmaktadır. Bakanlığımız bünyesinde kurulan sunuculara öğrencilerin çalışmaları kaydedilecektir. Bu suretle öğretmenler ve yöneticilerce öğrencilerin çalışmaları izlenebilecek ve geri dönüt sağlanabilecektir. Öğrencilerin çalışmaları esnasında bilgisayarlarında kurulum CD’sinin takılı olması veya kesintisiz İnternet bağlantısı kurmaları gerekmemektedir. Kurulum yapıldıktan sonra çalışmalar 15 güne kadar, Bakanlığımız sunucularına aktarılmaktadır. Ayrıca, sistem öğrenciye çalışma performansı hakkında “tutor” yazılımı vasıtasıyla geri bildirim sağlamaktadır. Bilgisayar destekli interaktif bir sistem olan DynEd yazılımlarının kullanımı ile öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı yapılması sağlanacaktır. Öğrenme stilleri farklı olan öğrencilerin çoklu zekâ kuramı çerçevesinde bir çok duyu organına hitap eden bu tür yazılımların kullanılması ile öğrenme kalıcı ve anlamlı olacaktır. Ayrıca gramer ağırlıklı bir dil eğitimi değil, okuma, yazma, dinleme, konuşma temelinde dil eğitimi sağlamaya yönelik bu yazılım sayesinde öğrencilerin İngilizceyi tam olarak öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Dyned.jpg

Also on Fandom

Random Wiki