Fandom

Yeni Wiki

Fethi AYTAÇ

67.037pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

<TİD

Emekli VALİ

1928 yılında doğdu. Ortaokul ve Lise tahsilini Eskişehir'de tamamladı. 1951 yılında Siyasal Bilgiler Fakültesi'nin İdari şubesinden mezun oldu. Kütahya ili Maiyet memuru sıfatı ile aynı yıl kamuda görev aldı. Askerlik hizmetinin gerektirdiği ayrılıktan sonra bu sefer Eskişehir ilinde görev aldı. 1954 yılında Kaymakamlık kursunu bitirip Sivas ili Kangal kaymakamlığına atandı. Bu görevi Gürün, Erzincan'ın İliç, Eskişehir'in Mihalıççık, ardından tekrar İliç ve Gümüşhane'nin Torul, Afyon'un Bolvadin kaymakamlıkları izledi. 1964 yılı sonunda atandığı İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Şube Müdürlüğü görevini, Daire Başkanlığı, Genel Müdür Yardımcılığı, Genel Müdür vekilliği görev ve sıfatları izledi. 1980 yılında aynı birimde Genel Müdür oldu. 1981 yılında Tekirdağ Valiliğine atandı. 4 yıl süren bu görevden sonra alındığı Merkez Valiliği sırasında Harp Okulu'nda, Bursa Uludağ Üniversitesinde, Polis Akademisinde geçici "hocalık" hizmetlerinde bulundu. 1991 yılı sonunda ikinci kez Mahalli İdareler Genel Müdürü oldu. Bu görevde iken 1993 yılında yaş haddinden emekli oldu..

Mahalli İdareler konularında çok sayıda eser ve makale sahibi olan Fethi AYTAÇ 1966 yılından itibaren çeşitli yıllarda TÜRK İDARECİLER DERNEĞİ yönetim kurulu üyeliğinde ve İDARECİNİN SESİ dergisi Genel Yayın Yönetmenliği görevlerinde bulundu.

Also on Fandom

Random Wiki