Wikia

Yeni Wiki

Hazır Giyim

Talk0
56.853pages on
this wiki
  • DERYA Derya KURT

1982 yılında Mersin’de doğdu. İlk ve Orta öğrenimimi Mersin’ de yaptı. 1996 yılında “Mersin Anadolu Kız Meslek ve Meslek Lisesi’nin “Hazır Giyim” bölümüne girdi, 1999’da mezun oldu. 2000 yılında “Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü”ne girdi, 2004’te mezun oldu. 2004 – 2005 Eğitim-Öğretim yılında “Mersin Toroslar Halk Eğitim Merkezi”nde açılan “Mefruşat” kursunda öğretmenlik yaptı. Mesleğe 2 yıl ara verdikten sonra 2007-2009 yılları arasında “Mersin Serbest Bölgesi”nde bir tekstil firmasında “Modelist Yardımcısı” olarak çalıştı. 2009 yılı Ekim ayında “Mersin Yenişehir Halk Eğitim Merkezi”nde açılan “Hazır Giyim” kursunda öğretmen olarak görev aldı, halen bu görevinde çalışmalarını sürdürmektedir.

HAZIR GİYİM
Yenişehir Halk Eğitim bünyesinde açılmış olan “Hazır Giyim” kursu kapsamında Makinelerin tanıtımı ve kullanımından başlayıp, Temel Dikiş Teknikleri, Ölçü alma, Kalıp hazırlama, Ölçüye göre pratik kesim, Etek, Pantolon, Bluz, Gömlek, Elbise ve Çocuk kıyafetleri dikimi yapılmaktadır. “Hazır Giyim” atölyesi dahilinde 6 adet sanayi tipi düz dikiş makinesi (Bilgisayar ekranlı), 1 adet sanayi tipi overlok makinesi, 1 adet sanayi tipi ilik makinesi(Bilgisayar ekranlı), 1 adet sanayi tipi düğme makinesi, 1 adet sanayi tipi reçme makinesi, 1 adet sanayi tipi biye makinesi, 1 adet sanayi ütüsü, ve 1 adet kesim motoru bulunmaktadır.
Kursa gelen kursiyerlerimize öncelik olarak sanayi tipi düz dikiş makinesi tanıtılmaktadır. Makinenin bölümleri, özellikleri, çalıştırılması, alt iplik, üst iplik, ve iğne takımı, dikim hataları, oluşma sebepleri ve çözüm yolları gösterilmekte, iplikli ve ipliksiz makine egzersizleri, yaptırılmaktadır. Ayrıca çalışma parçaları üzerinde temel dikiş teknikeri ( düz dikiş, spor dikişler, fermuar dikimi, pervaz, biye, pens, pili, İngiliz dikişi, yırtmaç, cep teknikleri vs…) çalıştırılarak sanayi tipi düz dikiş makinesinin kullanımı tam olarak pekiştirilmektedir. Yaklaşık 3-4 hafta süren bu eğitimden sonra kursiyerlerimiz kıyafet dikimine hazır hale gelmektedirler. Kursiyerlerimiz sanayi tipi düz dikiş makinesini öğrenirken aynı zamanda dikişin bir zorunluluğu olduğu için sanayi ütüsünün ve sanayi tipi overlok makinesinin kullanımını da öğrenmektedirler. Ütüyü kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar ( Kireçli suyunun boşaltılması, yerine kaynamış soğumuş su doldurulması, ısı göstergesinin ayarlanması, her gün kurs bitiminde ütünün kapatılması ve fişinin prizden çekilmesi ) öğretmen tarafından gösterilir ve öğrenciler tarafından uygulanır. Aynı şekilde Sanayi tipi overlok makinesinin kullanımı, dikime hazırlanması, 3 ve 4 iplik takma çalışmaları, yağlanması ve bakımı, iğne takma işlemi öğretmen tarafından gösterilir ve öğrenciler tarafından uygulanır.
Kolaydan zora doğru kademeli bir eğitim verdiğimiz için ilk olarak, kalıp hazırlaması, kesimi ve dikimi en kolay olan “Düz Dar Etek” çalışması yapılmaktadır.

            _ Etek  için  ölçü  alma  ve  hazırlama,
            _ Etek  kalıbı  hazırlama,
            _ Kumaşı  kesime  hazırlama,
            _Kalıbı  kumaşa  uygulama,
            _Kesim  ve  dikim aşamaları  tekniğe uygun  olarak  çalıştırılır.

Düz dar etek bittikten sonra ilik düğme çalışmaları için Sanayi tipi ilik makinesinin ve düğme makinesinin kullanımı öğretmen tarafından öğrencilere gösterilir. İlik makinesi bilgisayar ayarlı olduğu için ilik çeşitine, boyuna göre program ayarlamaları ve dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanır. Bu işlemler bittikten sonra Temel etek üzerine model uygulama ( Düz dar etek), parçalı etekler, kloş etek, daire etek pilili etek çalışmaları yapılmaktadır. Etek ünitesi tamamlanmış olduğunda kursiyerler; etek için gerekli ölçü alma, hesaplama, kumaş hesabı yapma, etek kalıbı hazırlama veya pratik kesme, tekniğe uygun olarak dikimini yapma işlemlerini kendi kendilerine yapar duruma gelmektedirler.
Konuların zorluk derecesine ve teknik özelliğine göre aynı işlemler sıra ile “ pantolon, gömlek, bluz, çocuk kıyafetleri ve elbise üniteleri işlenirken de yapılır. Her yeni üniteye geçişimizde o ünitenin olmazsa olmazları olan tekniklerin, dikilecek model veya üründen önce çalışma parçaları üzerinde öğretimi yapılır. Böylelikle acemilikten kaynaklanan hataların önüne geçildiği gibi, karşılaşılabilecek sorunları önceden görüp, ürün üzerinde daha dikkatli ve bilinçli çalışmaları sağlanmaktadır. Örneğin; “Pantolon” ünitesine geçildiği zaman, pantolonda olması gereken “patlet, yan cep, ilik cep” gibi teknikler örnek parçalar üzerinde uygulattırılıp, tekniği tam olarak öğrenmeleri sağlanır,daha sonra dikilecek pantolonun üzerinde çalışılır. Ve sonuç olarak kursiyerler aynı çalışmalar en az iki kez tekrarlattırılmış olduğu için hem konu pekiştirilmiş olur, hem de gerçek ürün üzerinde en az hataya yer verilmiş olur. Bu çalışma sistemi “Gömlek” ünitesine geçildiği zaman “yaka çeşitleri, manşet çeşitleri, kol yırtmacı çeşitleri, ve pat çeşitleri içinde uygulanır, daha sonra gömlek dikimine geçilir. Bu sürecin sonunda kursiyerlerimiz kıyafet üretiminin tüm aşamalarını A’dan Z’ye kendi kendilerine yapar duruma gelirler. Aynı zamanda temel teknikleri ve bir kısım model uygulama çalışmalarını yapmış oldukları için, bu öğrendiklerinden yola çıkarak, hem karşılaşmış oldukları teknik sorunlara çözüm bulabilir, hem de bilgi ve becerilerini harmanlayarak, özgün modeller ortaya çıkarır hale gelmektedirler. Öğrencilerimizin öğrenme hızı, el becerisi, eğitim düzeyi, yaş grupları gibi birtakım bireysel özellikleri farklılık gösterdiği için mümkün olduğu kadar birebir ilgilenerek kişiye göre eğitim gerçekleştirmeye çalışmaktayız. Böylelikle kurs sonunda her kursiyerimiz kendi potansiyelini sonuna kadar kullanarak yapabileceğinin en iyisini yapmaktadır. Bunun sonucunda özgüvenleri gelişmiş, bir şeyler üretmenin mutluluğu içerisinde daha kendinden emin bireyler olmaktadırlar.
Kursiyerlerimiz bu bilgi ve becerileri kazandıktan sonra çalışmalarına ivme kazandırıp daha özgün, yaratıcı ve nadide ürünlere yönelmektedirler. Özellikle yıl sonu sergisi, kermes, ve fuar gibi etkinliklerimizde teşhir etmek ve/veya satışa sunmak amaçlı daha titiz çalışmalar yapmaktadırlar. Bütün bu çalışmalar için gerekli kumaş ve, iplik fermuar gibi yardımcı malzemelerin bir kısmının temini ise özellikle ekonomik durumu yetersiz olan öğrencilerimize destek olmak amacıyla “Mersin Serbest Bölgesi”nden sağlanmaktadır.
Kursumuz kapsamında ders akışımızı ve hızımızı aksatmayacak şekilde cüzzi bir ücret karşılığında irili ufaklı siparişler de almaktayız. Bunlar özellikle tamir ağırlıklı siparişlerdir. ( pantolon, etek boyu kısaltma uzatma, fermuar tamiri, kıyafet daraltma veya genişletme vb… ) Böylece elde ettiğimiz gelir karşılığında atölyemizin alet edevat ihtiyacını karşılamaktayız.
Kazanmış oldukları bu bilgi ve beceriler kursiyerlerimize hobi edinmiş olmanın yanı sıra iş imkanı da sağlamaktadır. Kurs sonunda sertifikalarını alıp çeşitli atölyelerde istihdam edilen kursiyerlerimiz de vardır. Ayrıca kursiyerlerimiz yaptıkları ürünleri satarak ta gelir elde etmektedirler.

--Fırat YAMAN 11:44, Nisan 27, 2010 (UTC)

Around Wikia's network

Random Wiki