Fandom

Yeni Wiki

Kimlik Bildirme Kanunu/Sorunları ve değerlendirmeler

< Kimlik Bildirme Kanunu

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

DeğerlendirmelerEdit

  • 26/6/1973 tarihinde kabul edilmiş ve resmi gazete'de 11/7/1973 tarihinde yayınlanmış asayişi düzenlemeye yönelik bir kanun. sonradan 1996 yılında yapılan ek düzenlemeler ile bugün karşımıza konutta kalanlara ait kimlik bildirme belgesi ile çıkmıştır.

  • bilgisayarın ancak üç gün için bozulabileceğini öngören kanunmuş. emniyet birimleri kimlik bildiriminin yapıldığı bilgisayarın üç gün içinde yapılması gerektiğini, üçüncü gün geçildiğinde gün başına 200 lira ceza kesildiğini söylüyormuş. bilgisayar bozulduğunda kimlik bildiriminin manuel olarak yapılması gerekiyor.
  • geceleyin saat 24.00-1.30 a kadar göndermek mecburi yok efendim gönderemedim hastaydım dersenizde de polis karakollarına liste çıktısını aynı gecenin devamı saat 03.00 e kadar gönderme zorunluluğu barındıran herkeslerin ne zaman nerede olduğunu bilme zorunluluğu getiren yasa
  • bugün ofisimize gelen bir polis sayesinde hakkında bilgi sahibi olduğum kanun. işyerinde çalışanlara dair yapılacak bildirimi içermekte. çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığı ve sgk dışında artık karakollarada işçi giriş çıkışlarının bildiriminin zorunlu olduğunu öğrenmiş bulunuyoruz. karakola yapılacak bildirimin ekinde nüfus cüzdan sureti, fotoğraf ve ikametgah da istenmektedir..

6.canım ciğerim, güzel gözlü sevdiceğim kanun.hele kimlik bildirim programı akbs ile tadından yenmeyen bir güzellik.

anlıyorum devlet baba evlatlarının ne zaman, nerde olduğunu bilmek istiyor, her ana baba gibi.buna tamam. e be devlet babacım, şu eziyetli gönderim işlemine maruz kalan zavallı vatandaşlarına eziyet etmek için mi gece saat 12 den sonra 01.30 dan önce göndermeyi şart koşuyorum.yok eğer gönderemezsen,gece yarısı karakola gideceksin diye işkenceler icat ediyorsun.yoksa ceza kesiyorsun.canım benim.

20 odadan fazla otellere bu gönderim şart.kıçıkırık,kendi halinde 21 odalı otel olsan eziyet başlıyor.canım benim.devlet babam sanıyor ki,otelciler,gündüz havuzda denizde,akşam barda diskoda dolaşan gönül insanları.ama yok olmuyor işte. tüm gece müşteri dertleri ile uğraşan bünye sabah aynı esenlikle işinin başında olmalı.ben beş yıldızlı otelllerden bahsetmiyorum.30-40 odalı otellerden bahsediyorum bu arada.canım benim.

derdime geleyim,tepemde 3,5 yaşındaki aktif sportif oğlumla çok yorgun bir günün ardından evdeyim.zaten sevdiceğim uzakta.ee saatin on iki olduğunu telefonumun alarmı haber veriyor bana.tek gözümü açmaya çalışırken diğer gözümle uyumaya devam ediyorum.oğlum günün yorgunluğunu çıkarırcasına uyuyor.bilgisayarımı açıp internet denilen zımbırtıya sevgiler sunuyorum.herşey tamam.akbs denilen meret son günlerin ekşisi gibi almıyor beni içeriye.program kitleniyor.yeniden deniyorum.yeniden yeniden.ulan birşey mi yaptım ben buna yine diye hayıflanıyorum.yok.saat 00.30 u gösterirken artık dayanamayıp, benden daha tecrübeli olan sevdiceğime telefon açıyorum.onunda tek gözü kapalı eminim. -noldu?oğlana mı birşey oldu diye panik yapmayı yine de becerebiliyor.yok polis raporu diyorum. anladım uğraşma kitlenmiş.bastır karakola gönder.tamam diyorum.otele geliyorum.canım yazıcı, ben yazmam da yazmam diyerek nazlanıyor.bu arada sabahtan akşama kadar beni gören müşteriler gözlerim şiş,yazıcı ile ettiğim kavganın farkına varıyorlar.hala burdamısın diyeceklerse bile burnumdan çıkan dumanlardan korkup kaçıyorlar.printer, benimle anlaşmaya varıyor.hadi acıdım haline der gibi.tamamdır,artık raporlar elimde.ee şimdi bunun bir polis merkezine bırakılması lazım.halime bir acıyan daha çıkıyor.optimist hanım ben teslim ederim diye gece saat 01.15 te elime yapışıyor yen kalkmış elemanım.damgalat,polisin sicil numarasını al diyorum tamam diyor.eve gidiyorum iki saat sakinleşip uyumaya çalışıyorum.sonra bir telefon daha.optimist hanım müşteride problem var.artık dayanamıyorum.bağırmaya başlamak üzereyken gerekli düzenlemeleri yapıyorum.sakin duruyorum.sakinim hemde çok sakinim.sabaha karşı uykuya dalabilen gözlerim sabah 07.00 da oğlumun anneeeeaa demesi ile açılmaya çalışıyor.sabah 08.00 de işimin başında olup etrafıma gülmeye çalışıyorum.gözlerim yanıyor.

sabah öğreniyorum ki akbs posta koymuş göndericilere, polis merkezinde kimlik bildirim sırası varmış canım benim. [1]

Also on Fandom

Random Wiki