Fandom

Yeni Wiki

Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Alanı

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

  • ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
    • Günümüzde turizm sektörünün ekonomik, sosyal ve toplumsal açıdan kazandığı önem her geçen gün artmaktadır. Turizm sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeniyle sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu rekabet koşulları altında gelecek yıllarda hedeflenen 50bin yatak kapasitesine ulaşabilmek için uygun nitelikli meslek eleman ihtiyaçlarını karşılayacak eğitim politikalarının geliştirilmesi hedeflenmiştir.
    • Bu hedefler doğrultusunda turizm sektörü stratejik bir konaklama hizmet alanı olan ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devlet olarak özel planlamalar yapılmaktadır.
    • Ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar

uygulamaktadır.

    • Seyahat acentelerinin de turizm sektöründeki yeri ve önemi gün geçtikçe

artmaktadır. Seyahat acenteleri turistin tatil amacıyla evinden çıktığı andan başlayarak tekrar evine geri döndüğü zamana kadar yaşadığı bütün olayları, faaliyetleri, hizmetleri bir bütün hâlinde turiste sunan işletmelerdir. Ülkemize gelen turistlerin havaalanına indikleri anda ilk karşılaştıkları kişi seyahat acentesi personelidir. Bu da seyahat acenteciliği alanında mesleki eğitimin önemini ve yerini çok güzel vurgulamaktadır.

    • Turizm sektöründe ara eleman ve orta kademe yöneticisine ciddi şekilde ihtiyaç

olduğu belirtilmektedir. Ayrıca konaklama hizmetlerine yönelik reklam ve sigorta hizmetleri, oto kiralama şirketleri, oto park hizmetleri, konaklama destek hizmetleri, satış ve satış sonrası hizmetlere paralel hizmetler de düşünüldüğünde iş kolunun geniş boyutta dolaylı istihdama yol açtığı da bir gerçektir.

    • Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanının yapısal özelliğinden kaynaklanan emek

yoğun üretim tarzı nedeniyle, otomasyona geçme olanaklarının son derece sınırlı olması insan faktörünü ön plana çıkarmaktadır.

    • Çağdaş turizmin gereği; istihdam edilen personelin meslekî formasyonunun ve

öğrenim düzeylerinin yüksek olması, kaliteli hizmetin sağlanmasını, turist ile turiste hizmet edenler arasındaki ilişkilerin nitelikli olarak gerçekleşmesini doğurmaktadır.

    • Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanının, Turizm sektörünün gelişmesine bağlı

olarak çalışma alanları oldukça geniştir. Özellikle tatil bölgelerinde nitelikli personele ihtiyaç duyulmaktadır. Meslek elemanları; her türlü otel, motel, tatil köyü, sosyal tesis gibi konaklama ve dinlenme tesislerinde, misar hanelerde, seyahat acentelerinde çalışmaktadırlar.

  • B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
      • Ön Büro Elemanılığı (Resepsiyonist)
      • Kat Elemanlığı
      • Operasyon elemanlığı
      • Rezervasyon elemanlığı

Also on Fandom

Random Wiki