FANDOM

Mustafa Kemal ATATÜRK'ün Onuncu Yıl Nutku06:31

Mustafa Kemal ATATÜRK'ün Onuncu Yıl Nutku

Bakınız.png

Şablon:Nutukbakınız - d

Nutuk
* Resmi gazete: Kemal Atatürk'ün CHP'de irad ettiği ve resmi gazetede de belgeleriyle yayınlattığı Nutuk adlı eseri,
* Orjinal metinli online nutuk projesi:Yenişehir Kaymakamlığınca Kemal Atatürk'ün CHP 'de irad ettiği ve resmi gazetede belgeleriyle yayınlattığı resmi Nutuk adlı eserinin, Arap harfleriyle orjinal hali , latin harfleriyle transkripti ve günümüz türkçesinde latin harfleriyle sadeleştirilmiş hali sadece bu sitede yani Yenişehir wiki'de yer almaktadır.

Lozan Barış Antlaşmasını hazırlayan ve imzalayanlara teşekkür ve kendilerini kutlama Efendiler, İsmet Paşa, 24 Temmuz 1923 günü antlaşmayı imzaladı. Kendisini tebrik etme zamanı gelmişti. Aynı gün şu telgrafı çektim:

Lozan'da Delegeler Hey'eti Başkanı

Dışişleri Bakanı İsmet Paşa Hazretleri'ne

Millet ve hükûmetin zâtıâlilerine vermiş olduğu yeni görevi başarıyla sona erdirdiniz. Memlekete biribiri ardınca yaptığınız yararlı hizmetlerle dolu ömrünüzü bu defa da tarihî bir başarıyla taçlandırdınız.

Uzun çarpışmalardan sonra vatanımızın barış ve istiklâle kavuştuğu bu günde, parlak hizmetiniz dolayısıyla zâtıâlinizi, pek sayın arkadaşlarımız Rıza Nur ve Hasan Bey'leri ve çalışmalarınızda size yardım eden bütün Delegeler Hey'eti üyelerini şükran duygularımla kutlarım.

Gazi Mustafa Kemal

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Başkanı

Başkomutan

Also on FANDOM

Random Wiki