Fandom

Yeni Wiki

Müfide İlhan kimdir?

67.037pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ana madde:Müfide İlhan

1950 yılında Mersin’den belediye başkanı seçilen Müfide İlhan, Türkiye’nin ilk Kadın Belediye Başkanı olarak bilinir.19 şubat 1911 tarihinde Mersin' de doğmuştur. Babası Teğmen Nafiz Çakmak, Mareşal Fevzi Çakmak'ın erkek kardeşidir, Mustafa Kemal'in askeridir. Çanakkale Conkbayırı'nda şehit düşer.

Müfide İlhan'ın çocukluk yıllan işgal altındaki İstanbul'da geçer. İlkokul çağında amcası Fevzi Çakmak'ın yanında Atatürk 'ün huzuruna çıkmış ve elini öpmüştür; torpil için değil, diğer şehit çocuklarıyla birlikte bir yatılı okula gidebilmek için...ilkokulu Ankara'da mareşalin çocuklarıyla birlikte okumuş, orta öğrenimini ise Kandilli Kız Lisesinde tamamladıktan sonra, Muallim mektebini bitirerek Cumhuriyetin aydın öğretmenlerinden biri olmuştur.

Aslen Mersin'li olan Dr. Faruk İlhan ile tanışıp evlenir. Eşinin görevi nedeniyle yurdun çeşitli illerinde öğretmenlik yapar. 1946 yılında Mersin' e yerleşirler. Eşi Faruk İlhan'ın babası Galip İlhan, Mersin'in ilk Belediye başkanıdır. Müfide İlhan, demokrat partiden ayrılmasının ardından Mersin'de kendisi gibi düşünen arkadaşlarıyla birlikte müstakilleri destekleme cemiyeti" adlı bir demek kurar ve bir süre "mücadele" adlı bir dergi çıkarır. İzmit’te türk kadınları birliği İzmit şubesini kurar.

Ankara'da özel bir anaokulu açar. Ancak maddi yetersizlikler yüzünden kısa süre sonra kapatır. Almanya'da türk çocuklarını alman okullarına hazırlama sınıflarında öğretmenlik yapar.

http://www.x-paylasim.com/unlu-turk-kadinlarinin-biyografileri/42308-mufide-ilhan-kimdir-mufide-ilhan-hayati-mufide-ilhan-biyografi.html

Also on Fandom

Random Wiki