Fandom

Yeni Wiki

Mehmed Ağa (Küçük)

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Klasik Türk müziği bestekârı Mehmed Ağa. Musiki tarihimizin en büyük bestekârlarından biridir. Kendisi de önemli bir bestekâr ve müzik bilgini olan Hızır Ağa'nın oğludur. Küçük Mehmed Ağa'nın kesin doğum ve ölüm tarihi bilinmemektedir. Sultan III. Selim Han'ın musahibi olduğu bilindiğine göre, 18. yüzyılın ikinci yarısı ile 19. yüzyılın başları civarında yaşamış olmalıdır. Yılmaz Öztuna bestecinin yaklaşık ölüm tarihini 1800 yılı olarak tahmin etmektedir(1). Bestekârın oğlu Said Bey de musikişinastır.

EserleriEdit

Musiki ile ilgili kaynaklarda Küçük Mehmed Ağa'nın yüzlerce eser bestelemiş olduğu belirtilmektedir. Günümüze 40'tan fazla eseri notası ile ulaşmıştır. Pek çok güfte mecmuasında, günümüze notası ulaşmayan eserlerinin sözlerine rastlanmaktadır. Eserlerinin çoğunu din dışı büyük formlarda bestelemiştir. Pek çok makamda klasik takım bestelemiştir. Bunların içinde özellikle Evcara takımı oluşturan eserler tümüyle şaheser denilmeye layıktır.

Bestelenmiş eserleriEdit

Diğer çok güzel ve tanınmış eserleri arasında

Hacı Sadullah Ağa, Vardakosta Ahmed Ağa ve Hafız Şeyda ile birlikte bestelemiş oldukları Tâhir Kâr'ın bestesi günümüze gelmemiştir.

BakınızEdit

İç linklerEdit

Dış linklerEdit

</div>

Also on Fandom

Random Wiki