Fandom

Yeni Wiki

Mera Komisyonu

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Komisyon üyeleriEdit

  • valinin görevlendireceği bir vali yardımcısı başkanlığında;
  • Bakanlık il müdürü,
  • Bakanlık il müdürlüğünden konu uzmanı bir ziraat mühendisi,
  • Köy Hizmetleri il müdürlüğünden bir ziraat mühendisi,
  • defterdarlıktan veya bulunamaması halinde vali tarafından görevlendirilecek bir hukukçu,
  • Milli Emlak Müdürlüğünden bir temsilci,
  • Kadastro Müdürlüğünden bir teknik eleman,
  • Ziraat Odası Başkanlığından bir temsilci olmak üzere sekiz kişiden oluşan bir komisyon kurulur.
  • Ayrıca orman içi, orman kenarı ve orman üst sınırında bulunan mera, yaylak ve kışlakların tespit, tahdit ve tahsisi çalışmalarında, ilgili orman teşkilatından bir orman mühendisi,
  • 3083 sayılı Sulama Alanlarında Arazi Düzenlenmesine Dair Tarım Reformu Kanunu uyarınca reform bölgesi ilan edilen alanlarda bulunan mera, yaylak ve kışlakların tespit, tahdit ve tahsisi çalışmalarında Tarım Reformu Teşkilatından bir ziraat mühendisi bu komisyonlarda üye olarak görevlendirilir.

Komisyonlar valilik onayı ile oluşturulur.

Vali yardımcısının bulunmadığı durumlarda komisyona Bakanlık il müdürü veya görevlendireceği konu uzmanı bir ziraat mühendisi başkanlık eder.

Teknik ekiplerEdit

Mera, yaylak ve kışlak varlığı ile hayvancılık potansiyeli dikkate alınarak ihtiyaç duyulan il merkezi ve ilçelerde komisyona bağlı olarak çalışacak ve tespit, ölçme, harita yapma ve yer gösterme çalışmalarını yapmak üzere "Teknik Ekipler" oluşturulur.

Bu ekipler; Bakanlık il veya ilçe müdürlüğünden bir ziraat mühendisi, Köy Hizmetleri il müdürlüğünden bir ziraat mühendisi veya teknik eleman, Kadastro Müdürlüğünden bir teknik eleman, Milli Emlak Müdürlüğünden bir temsilci, Ziraat Odası Başkanlığından bir temsilci, orman içi, orman kenarı ve orman üst sınırı meraları ile ilgili olarak bir orman mühendisi, 3083 sayılı Sulama Alanlarında Arazi Düzenlenmesine Dair Tarım Reformu Kanununun uygulama alanlarında Tarım Reformu Teşkilatından bir ziraat mühendisi ile meradan yararlanan köy ve mahalle muhtarları ve o yerin en yüksek mülki amiri tarafından seçilen iki mahalli bilirkişiden oluşur.

Teknik ekipler ilçelerde kaymakamın, illerde komisyonun teklifi ve valinin onayı ile oluşturulur.

Komisyon ve teknik ekiplerin çalışma usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.

MevzuatEdit

Mera Komisyonu ile ilgili ayrıntılı bilgi 4342 sayılı Mera Kanununun 6. maddesinde yer almaktadır. Ayrıca Mera Komisyonunun uygulama ve görevlerinden bahseden Mera Yönetmeliği de mevcuttur.

Mera Kanunu Madde:6 Edit

Mera, yaylak ve kışlakların tespit, tahdit ve tahsisi Tarım ve Köyişleri Bakanlığınca yapılır.

Bu amaçla valinin görevlendireceği

  • bir vali yardımcısı başkanlığında;
  • Bakanlık il müdürü,

Şablon:MİA/Kurullar/Kurumlara göre Şablon:MİA/Kurullar/Bakanlıklara göre

Also on Fandom

Random Wiki