Fandom

Yeni Wiki

Mersin Yat Limanı

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

1993 yilinda 110 milyar dolar ile ihale edilen Marina'nın Ekim 1994te temeli atıldı ve altyapısı için 17 milyon dolar harcandı. Yap-İşlet-Devret modeliyle özelleştirilmesi için yapılan 3. ihaleyi 2006 yılında ERS İnşaat A.Ş kazandı. Su anda bu Marina Mersin Buyuksehir Belediyesi sınırlarındakı Yenişehir ilçesinde bulunmaktadır.

Mersin yat limanı1.jpg

Boran Ekinci Mimarlık tarafından hazırlanan marina, Mersin ilinin merkezinde kent ile deniz arasındaki bağlantıyı güçlendirmek için tasarlanmıştır. Tasarlanan ana yaya aksı, yaya aksının desteklediği birimler ve öngörülen aktivitelerle bu bölgenin canlandırılması hedeflenmiştir. Alan doğu-batı yönünde, Ticari, İdari ve VIP olmak üzere üç ana bölgeye ayrılmıştır. Çekek sahası ise batıda yer almaktadır. Kentle marina arasındaki sınırı çizen otopark yaya aksı ile çakışmamaktadır.

Mersin yat limanı2.jpg

Üç noktadan kente bağlanan ana yaya aksının oluşturduğu omurga, yeşili kıyıdan ayırır. Kıyı kesimde, yürüyüş, dinlenme, seyir, sergi alanları bulunur. Yeşil kesimde ise, yürüyüş ve bisiklet yolları, yüzme havuzları, oyun parkları, açık alanlar ve spor alanları (kaykay alanı, paten alanı, basket, tenis, badminton ve bocce sahaları, mini golf alanı, köpek alanı) bulunur. Omurga, kapalı, açık ve yarı açık mekanlardan oluşur; açık alanlar bölgeler arası ilişkiyi sağlarken, her fonksiyonun oluşturduğu birimleri destekler. Böylece daha dinamik, birbiri içine akan mekanlar yaratılır ve farklı perspektiflere olanak tanınır.

Mersin Yat Limanı Marina'nın ÖzellikleriEdit

  • Ana dalgakıran boyu: 1140 metre
  • Tali dalgakıran boyu: 265 metre
  • Toplam İskele ve Rıhtım Yanaşma Yeri Uzunluğu: 2 bin 500 metre
  • Korunmuş su alanı: 160 bin metrekare
  • Fener kulesi: 2 adet
  • Marina geri saha alanı: 145 bin metrekare
  • Marina kapasitesi: 500 yat.
Dosya:Mersin yat limanı3.jpg
Mersin yat limanı4.jpg
Mersin yat limanı5.jpg
Cengiz Nangül.jpg

Şantiye Şefi:Cengiz İnangül

Mersin Yat Limanı Marina'nın Şu anki Durumu Edit

Yaklaşık 2 yıl içerisinde tamamlanacak olan limanda şu anda şantiye şefi ve 2 bekçi görev yapmaktadır. (Bilgiler tamamlanacaktır.)

Marina'nın son hali böyle olacakEdit

Mersin yat limanı6.jpg
Mersin yat limanı7.jpg

iç linklerEdit

Dış linklerEdit

Also on Fandom

Random Wiki