Fandom

Yeni Wiki

Okulu hakkında genel bilgi

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

NKGSSL: "Mersin' in Sanata Açılan Penceresi"

www.mersinagsl.meb.k12.tr

Türkiye'de iyi sanat eseri ve sanatçılar ile birlikte, daha iyi insanlar ve toplumlar yaratılması amacıyla ilk kez 1989-1990 eğitim öğretim yılında Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri kurularak faaliyete geçirilmiştir.

Okulumuz bu amaçla 1990-2000 eğitim öğretim yılında Nevit Kodallı Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi adı ile hizmete girmiş,2010 yılından itibaren MEB ortaoöğretim projesi gereği Nevit Kodallı Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi adını almıştır. Okula adı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, Mersinli ünlü müzik bilimci Prof. Nevit Kodallı (12.01.1924,Mersin-01.09.2009,Limonlu,Mersin)' ya saygının bir ifadesi olarak verilmiştir.

Müzik ve resim bölümlerinden oluşan okulumuz ilk mezunlarını 2002-2003 eğitim öğretim yılında vermiştir. Bugün sayıları dörtyüzü aşan mezunlarımızın hemen tamamı yükseköğrenimli olmuş, bu okullarından da mezun olan öğrencilerimiz ise artık aramızda ülkenin çeşitli illerinde öğretmen, sanatçı, iletişimci gibi alanlarda çalışmaktadır.

Okulumuza özel yetenek sınavı ile girilmektedir. 1. sınıfımıza her yıl alınan öğrenci 60 ile sınırlıdır (30 Resim – 30 Müzik öğrencisi ) SBS sınavını kazanmak ya da girmek şartı yoktur. Diploma notu aranmaz. Başvuru her yıl Temmuz ayının içinde yapılır. Müzik bölümü için çalgı çalabilme şartı yoktur. Müzik kulağının iyi olması gereklidir.

Toplam öğrenci mevcudumuz bu yıl 218 dir.

Öğretmen açığının bulunmadığı okulumuzda diğer liselerde olduğu gibi tüm kültür dersleri ile birlikte Resim sınıflarında Resim, Müzik sınıflarında da Müzik dersleri okutulmaktadır.

Kültür dersleri toplam 7 derslikte gerçekleşir.

Resim bölümü sınıflarında kimi dersler toplu, kimisi 7-8 kişilik gruplar halinde, atölyelerde işlenmektedir. Bunlar resim, desen, grafik ve heykel atölyeleridir.

Müzik sınıflarında alan derslerinden teorik olanlar tüm sınıf birlikte işlenirken piyano ve enstrüman dersleri, her öğrenci ayrı bir öğretmenle olacak şekilde bire bir ( bireysel) işlenmektedir. Bu çalışma için küçük çalışma odaları kullanılmaktadır. Orkestra ve koro çalışmaları için ise bir orkestra salonumuz vardır. Müzik bölümü öğrencilerimiz eğitim yılı sonuna doğru velilerine yönelik sınıf ve bireysel dinletilerini bu salonumuzda gerçekleştirirler.

Müzik bölümü öğrencileri için zorunlu ortak ders olan piyano eğitimi için piyano odalarımız vardır.

Yine müziksel işitme, okuma ve yazma dersimiz için de bir özel dersliğimiz ve bu derslikte bir piyanomuzla eğitim verilir.

Okulumuz Anadolu lisesi statüsündedir.

Bilgi Teknolojileri dersliğimizde günün her saatinde öğrencilerimiz bilgisayar kullanabilmekte ve internetten dünyaya açılabilmektedir.

Mevcut kütüphanemizde bilim, sanat, edebiyat ve çeşitli alanlarla ilgili ikibini bulan kitap sayımızı kampanyalarla her gün biraz daha arttırmaktayız. Kütüphanecilik kulübümüz de kütüphanemizden her ay en çok sayıda kitap alarak okuyan öğrencimizi “ayın okuru” olarak belirlemekte ve ödüllendirmektedir.

Eğitim Öğretim Tam Günlüdür

Okulumuz pansiyonlu olup şartları uygun olanlar pansiyonda kalabilir.

80 öğrenci kapasitesine sahip pansiyonumuzda bu yıl için kalan 53 öğrencimiz için her gün kahvaltı ve iki öğün yemek çıkmaktadır.

İsteyen gündüzlü öğrencilerimiz de ücreti karşılığında yemekhanemizde öğle yemeklerini yiyebilmektedir.

Also on Fandom

Random Wiki