FANDOM

< Spor < Olimpiyatlar < Olimpik yetenek tesbiti nasıl yapılır?Projeler < Spor Projeleri < 2012 Olimpiyatlarına Hazırlık Projesi < Olimpik Yetenekler Projesi

Cquote1.svg
"Olimpiyat şampiyonu olunmaz, Olimpiyat şampiyonu doğulur" sözü sportif başarının temelinde yatan en önemli etkenlerin genetik yapı ve fiziksel uygunluk olduğu gerçeğini karşımıza çıkarmaktadır.
   
Cquote2.svg

Eyüp Sabri Kartal, Özgürhaber

Bakınız

Şablon:Olimpik - d

Olimpik
Olimpik Olmayan Spor Dalları
Olimpik Spor Dalları
Olimpik Spor Federasyonları
Olimpik Yetenekler Projesi
2012 Olimpiyatlarına Hazırlık Projesi
Olimpik sporlar
Türkiye Olimpiyat Komitesi
TOC

Ülkelerin gelişmişlik düzeylerinin en önemli göstergelerinden biri olan spor, insan yaşamının temel haklarındandır.

Bu nedenle gelişmiş ülkeler, vatandaşlarının spor yapma haklarını çeşitli yasalarla belirlemişlerdir.

Ülkemizin Gençlik ve Spora verdiği önem T.C Anayasasının 58. ve 59. Maddeleri ile güvence altına alınmış olup 3289 Sayılı Gençlik ve Spor Müdürlüğünün Teşkilat ve görevleri hakkındaki kanunla da her yaşta insanımızın sağlıklı nesiller olarak yetişmeleri ve Ülkemizi Uluslararası alanda başarı ile temsil etmeleri sağlanmaktadır.

Olimpiyat şampiyonu sonradan olunmaz ,Olimpiyat şampiyonu olarak doğulur

sözü sportif başarının temelinde yatan en önemli etkenlerin genetik yapı ve fiziksel uygunluk olduğu gerçeğini karşımıza çıkarmaktadır.

Buna dayanarak dünyada çok değişik sporcu seçme modelleri uygulanmaktadır.

Birçok ülke kendi spor politikaları gereği sporcu seçme modelleri oluşturulmuştur.

Bu modeller dünya sporunda o ülkelerin adıyla kabul görerek anılmaktadır.

Ülkemizde değişik spor branşları ile ilgili küçük ölçeklerde sporcu seçmeleri yapılmakla birlikte genel anlamda sporcu seçimi ile seçilenlerin spora devam etmelerini sağlayan Türkiye Modeli diyebileceğimiz bir yöntem henüz geliştirilip uygulamaya konulmamıştır. Bu proje ; sporda dünya zirvesine çıkabilecek sporcuların sadece antrenman , beslenme gibi hazırlıklarla değil; yetenekli sporcuların küçük yaşlarda bir takım ölçümlerle tespit edilmesi gerektiği yaklaşımı ile hazırlanmıştır. Projemiz model oluşturma yolunda önemli bir başlangıç olacaktır.

Olimpik Yetenekler Projesi ülkemizde uygulanan diğer yetenek seçimlerinden farklı olarak olimpik yeteneği seçmek ve geliştirmek düşüncesinden hareketle yola çıkmıştır.

Mersin Valiliği tarafından hayata geçirilen Olimpik Yetenekler Projesi ile birlikte Mersin'in ilçelerindeki ve köylerindeki okullarda belirlenen testler 10-12 yaş grubundaki bütün çocuklara uygulanarak yetenekli çocuklar belirlenecek ve olimpiyatlarda başarılı olabilecek çocuklar yetiştirilecektir. Bu bağlamda spor bilincini oluşturup çeşitli aşamalardan sonra seçilemeyenlerinde spora yönlendirilmesi sağlanacaktır. Seçilen en yeteneklileri de 2016 ve 2020 yıllarında yapılacak olan Olimpiyat oyunlarına devlet güvencesi ile uzun vadeli hazırlamayı amaçlamaktadır.

İç Linkler: Edit

Dış Linkler: Edit

Also on FANDOM

Random Wiki