Fandom

Yeni Wiki

Süreyya GÜRBÜZ

67.057pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Eski bir tapınak yazıtı!

 Gürültü-patırtının arasında sükûnetle dolaş; sessizliğin içinde huzur bulunduğunu unutma!
 Başka türlü davranmak gerekmedikçe herkesle dost olmaya çalış. Sana bir kötülük yapıldığında verebileceğin en iyi karşılık unutmak olsun.. Bağışla ve unut; ama teslim olma..

 İçten ol; telaşsız, kısa ve açık-seçik konuş!

 Başkalarına kulak ver. Aptal ve cahil oldukları zaman bile dinle onları; çünki dünyada herkesin bir öyküsü vardır.

 Yalnız planlarının değil başarılarınında tadını çıkarmaya çalış..

 İşinle ne kadar küçük olursa olsun ilgilen; hayattaki dayanağın odur. seveceğin bir işi seçersen yaşamında bir bile çalışmış ve yorulmuş olmazsın.. işini öyle seveceksin ki başarıların bedenini ve yüreğini güçlendirirken verdiklerinle de yepyeni hayatlar başlatmış olacaksın..

 Olduğun gibi görün ve göründüğün gibi ol..sevmediğin zaman sever gibi yapma.

 Çevrene önerilerde bulun ama hükmetme..insanları yargılarsan onları sevmeye zamanın kalmaz..

 insanlığın yüzyıllardır öğrendikleri sonsuz uzunlukta bir kumsaldaki tek bir kum taneceğinden daha fazla değildir.

 Aşka burun kıvırma sakın! o çöl ortasında yemyeşil bir bahçedir. O bahçeye layık bir bahçıvan olmak için her bitkinin sürekli bakıma ihtiyacı olduğunu sakın unutma..

 Kaybetmeyi ahlaksız bir kazanca tercih et.ilkinin acısı bir an, ötekinin vicdan azabı ömür boyu sürer..bazı idealler o kadar değerlidir ki o yolda mağlup olman bile zafer sayılır.bu dünyada bırakacağın en büyük miras dürüstlüktür..

 Yılların geçmesine öfkelenme.gençliğe yakışan şeyleri gülümseyerek teslim et geçmişe.yapamayacağın şeylerin yapabileceklerini engellemsine izin verme..

 rüzgarın yönünü değiştiremediğin zaman yelkenlerini rüzgara göre ayarla. çünkü dünya karşılaştığın fırtınalarla değil, gemiyi limana getirip getiremediğinle ilgilenir.

 Ara sıra isyana yönelecek olsanda hatırla ki, evreni yargılamak imkansızdır.onun için kavgalarını sürdürürken bile kendinle barışık ol..

 hatırlarmısın doğduğun zamanları; sen ağlarken herkes gülüşüyordu. Öyle bir ömür geçir ki herkes ağlasın sen çldüğünde, sen mutluluktan gülümse..
 
 Sabırlı, sevecen, erdemli ol..eninde sonunda bütün servetin sensin. görmeye çalış ki bütün pisliğine ve kalleşliğine rağmen dünya yinede senin mekanındır.. 

                                                                                                                               Xsentüs i.ö. 9.yy

__,_._,___ Ey Allah'ım, kalbimi nifaktan, amelimi riyâdan ve gözümü hıyânetten arındır. Ey Allah'ım, günahlarımı affet, rızkımı bollaştır, huyumu güzelleştir, verdiğin rızıkla beni kanaatkâr, kazancımı da pak eyle. Nefsimi bana vermediğin bir şeyin peşinde düşürme. Sen benden razı olmadıkça da beni dünyadan alma. Ey Allah'ım, ömrümün sonunu, ömrümün en hayırlı bölümü yap, en son işlerim, amellerimin en hayırlıları, sana ulaştığım gün de en hayırlı günüm olsun..."

Ey dehşete düşenlerin candan yakını, ey yalnızların dostu, ey ümidi kesilenlerin yardımcısı ve ey kederleri gideren, gamları dağıtan Allah'ım, ümid edip de ulaşamadığımız, gönlümüzden geçirip de def edemediğimiz işler için sana sığınırız, yardımını dileriz ki bizleri işlerin dağınıklığından, ilmin faydasızlığından, nefsin tembelliğinden, muhafaza eyle, hakkımızda hükmettiğin şeylere bizleri razı kıl, bi hürmeti Taha ve Yasin, diyelim bu duaya cümlemiz amin, aşk ile huuu

Güzel(i) düşünün, Hoşça kalın, hoş olun efendim..

Also on Fandom

Random Wiki