Fandom

Yeni Wiki

SYDV'de derece sisteminin temel felsefesi

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sistemin temel felsefesiEdit

  • Bütün müracaatçıların ve fakirlerin derecesi olmalıdır.
  • Fakirlerin 5 ayrı dereceye ayrılmasının yapılan yardımları nesnelleştirileceği düşündürmektedir.
  • Bize müracat eden fakire değil, ihtiyacına göre fakire yardım dağıtılmalıdır.
  • Kapılarda müracaatçıların perişan olmalarının önüne geçilmelidir.
  • Fakirlerin müracaatıyla yardım yapmak demek , yardım pastasını uyanıklara peşkeş çekmekten başka bir şey değildir.
  • Yardımların hangi ay kime ne kadar gideceği planlanabilmelidir.
  • Kayırmacılığın heyet toplantılarındaki bu bizim fakirimiz çok mağdur yardım yaplım tarzındaki şefaatçılığın önüne geçilmelidir.
  • Her mütevelli heyet üyesinin kanaatı derece olarak alınarak vakıf toplantılarına aktif katılımı sağlanmalıdır.
  • Vakıfda vakıf başkanın dediği değil, demokratik anlamda heyetin dediği olmalıdır.
  • Heyet üyelerinin hepsinin demokratik katılımı sağlanmalı ve derecede heyetin birer birer elde ettiği derecelerin ortalaması esas alınmalıdır.
  • İlkeli yardım yapılmalıdır.
  • Her mürcaatçının önceki aldığı yardımlar derece sistemi içerisine eklenerek daha objektif yardımlar dağıtılmalıdır.
  • Her belde ve köyün fakir listesi mütevelliye dağıtılarak iş ve işlemlerde şeffaflık sağlanmalıdır.
  • Mütevelliye fakirlerin şimdiye kadar aldığı yardımlar ayrıntılı verilmelidir ki bu ifade biraz ağır olmuş -Serrasefa61 11/21/07 5:46 PM önüne geçilsin.
  • Mütevelliye tüm fakirlerin listesi birer dosya olarak verilmelidir.
  • Mütevelliye gelecek haftanın gündemi bir haftadan önce verilmelidir ki mütevelli toplantılara hazırlıksız misafir sanatçı imiş gibi gelmesinin önüne geçilmelidir.
  • Yardım konularından ve yardım alacak kişiler hakkında mütevelli ayrıntılı bilgilendirilmelidir.
  • Bütçe hakkında ve yapılacaklar hakkında mütevelli ayrıntılı bilgilendirilmelidir.
  • Hane sayıları eklenmelidir ki fakir ona göre derecelendirilsin.
  • Aldığı yardımlar yanında yeşilkartı da var mı? sütunu eklenmelidir. Yoksa yeşilkart alması sağlanmalıdır.
  • Sosyal güvenliği var mı sütunu oluşturarak yanlışlıklar engellenmelidir. Eğer yaşlı veya sakatsa 2022 ye müracaatı sağlanmalıdır.
  • Şeffaf yönetim oluşturulmalıdır.
  • 1.derece fakirler en fakir vatandaşlarımızdan oluşmakta olup her ay yardım yapılması gereken kişilerdir. (…fakirden … oluşturmaktadır)
  • 2.derece fakirler 3 ayda bir yardımla ayakta durabilen şahıslardan oluşmaktadır.
  • 4.derece fakirler senede bir yardımla ayakta durabilen şahıslardan oluşmaktadır.
  • 5.derece fakirler yardım yapılmasa da ayakta durabilen kişilerden oluşmaktadır.

Also on Fandom

Random Wiki