Fandom

Yeni Wiki

SYDV/ Fakirlerin A B C D sınıflandırması ve Bakan Yazıcı açıklaması

< SYDV

67.060pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yazıcı, sosyal yardım alacak kişilerin A, B, C ve D grubu olarak sınıflandırılacağını Hükümet, sosyal yardımlarda yeni bir dönemi başlatıyor. Sadece 7 saniye içinde kişinin sosyal yardım almaya hak kazanıp kazanmadığı belirlenecek.

Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü'ne bağlı 973 vakıfta artık işlemlerin 7 saniyede tamamlanacağını söyledi.

TASNİF SİSTEMİEdit

Yazıcı, sosyal yardım alacak kişilerin A, B, C ve D grubu olarak sınıflandırılacağını ve bu sınıflandırmaya göre sosyal yardım yapılacağını belirtti. Yazıcı'nın verdiği bilgilere göre, şu an Türkiye'nin sosyal yardım haritası çıkarılıyor. Bu haritanın çıkarılmasından sonra sosyal yardımlarla ilgili veritabanı oluşturulacak ve yoksulluk derecelerine göre A, B, C, D gibi kategoriler oluşturulacak. Sosyal yardımlarla ilgili olarak TÜBİTAK'la da çalıştıklarını belirten Yazıcı, Sosyal Yardım Bilgi Sistemi'yle (SOYBİS) bu alanda birçok yeniliği de başlatacaklarını söyledi.

KİMLİK NUMARASI YETERLİEdit

Yurttaşların 12 dolayında kamu kurumuna başvurup bilgileri topladıktan sonra Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü'ne yardım için başvurabildiğini belirten Yazıcı, bunun da 15 güne mal olduğunu belirtti. SOYBİS projesiyle ise sadece TC vatandaşlık numarasının başvuru için yeterli olacağını kaydeden Yazıcı, "Sadece 7 saniyede yardım talebinin kabul edilip edilmediği ortaya çıkacak" diye konuştu. Yazıcı, bütün Türkiye'de kurulu bulunan 973 sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfına gidilmesi durumunda 7 saniyede işlemlerin tamamlanabileceğini söyledi. Şu anda bu projenin bazı yerlerde uygulandığını kaydeden Yazıcı, 1 ay içinde ise tüm Türkiye'nin bu sisteme geçeceğini belirtti.

ÖZEL ÖNEM VERİLİYOREdit

Yazıcı, zaman zaman gündeme gelen sosyal yardımların Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesinde toplanmasıyla ilgili çalışmalara da değindi. Yazıcı, "Sosyal Yardımlaşma Genel Müdürlüğü bu alandaki en sivil yapılı kamu idaresi. Bürokrasiyle, sivil yapının iç içe geçtiği bir mekanizmadır ve bu yönüyle de en doğru yapıdır. Başka türlüsü yanlış olur" diye konuştu. Hükümetin demokratik açılımı için kamu kurumlarına düşen görevlerle ilgili soruyu da yanıtlayan Yazıcı, kendi görev alanı kapsamında olan sosyal yardımlarda terörle yaşayan yerlere özel önem verildiğini söyledi. Aylık periyodik yardımları yaparken söz konusu yerlere alması gereken yardımın 1.5 katının gönderildiğini kaydeden Yazıcı, "Bir zorda kalma durumu, bir yetersizlik olmasın diye böyle özel bir önem veriyoruz" dedi.

8 AYRI BAŞLIKTA 22 SORGULAMAEdit

SOYBİS sistemiyle sadece TC numarası girilmesiyle birçok bilgi aynı anda görülebiliyor. Kimlik bilgisi uygulamasıyla "MERNİS'ten adres ve nüfus bilgileri, İŞKUR'dan işgücüyle ilgili bilgiler, Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden kişinin muhtaç aylığı alıp almadığına ilişkin bilgiler, Sosyal Hizmetler Genel Müdürlüğü'nden evde bakım alıp almadığına ilişkin bilgiler, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü'nden şartlı nakit transferi ve diğer yardımlardan yararlanıp yararlanmadığı bilgileri, Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan sosyal güvencesiyle ilgili bilgiler, Gelir İdaresi'nden vergi mükellefiyetiyle ilgili bilgiler, Tarım Bakanlığı'ndan üzerine olan arazilerle ilgili bilgiler" alınabiliyor. Sistemde 8 ayrı başlıkta 22 ayrı sorgulama yapılabiliyor.

Also on Fandom

Random Wiki