Fandom

Yeni Wiki

Sağlık taramaları

67.057pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Okul Sağlığı Projesi

• 2008–2009 öğretim döneminde ana sınıfı 1. sınıf 6. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerinin Sağlık yönünden taramaları planlanmış, tarama sonuçları 16.02.2009 tarihinde tamamlanmıştır. • Projede Sağlık yönünden sorunu olan öğrencilerin erken teşhis ve tedavi edilmesi konusunda öğretmen, Okul İdareleri ve ailelerin bilgilendirilmesi sağlanmıştır.

Toplam Öğrenci Sayısı:11008 Muayene Edilen Öğrenci Sayısı:10508

Kadın Sağlığı Projesi İlimiz Genelinde uygulanmakta olan Proje ile kadınlarımızda sağlık bilincinin artırılması, bu sayede önlenebilir hastalıkların erken evrede tanılanması amaçlanmıştır.

Çalışmayla hedeflenen 15 yaş üstünde yer alan kadınlarımıza (meme ve serviks kanserleri, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, Sağlık kurumlarında doğum yapmanın anne ve bebek sağlığındaki önemi, anne sütünün insan sağlığındaki yeri ve önemi, menopoz, genel beslenme ilkeleri konularında) eğitim verilmesi hedeflenmiştir. Kadın Sağlığı Projesi Sağlık Grup Başkanlığı ve İlçe Sorumlusu Dr. Özlem DELİBAŞ’ın özverili çalışmalarıyla önemli başarılar edilmiş, İl bazında Örnek teşkil etmiştir. Ayrıca Gebe, Loğusa izlemleri ve Aile Planlaması çalışmaları özveri ile yürütülmektedir.

Çocuk Sağlığı ile ilgili Neonetal tarama proğramı çerçevesinde Fenilketonüri Hipotroidi hastalığın çocuklarda görülme sıklığını azaltmada; çocukların yaşam kalitesini etkileyen bu hastalığın yeni doğan döneminde topuktan iki defa kan örneği alımıyla ücretsiz yapılan analiz sonucuyla erken tanı ve tedavinin başlamasıylada beyindeki hasarın önlenebileceği çalışmaları özveriyle devam etmektedir.

Also on Fandom

Random Wiki