Fandom

Yeni Wiki

Somon füme

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kaymakamın midesindeki meşhur somonun tarifidir.

malzemeler: Edit

  • 1/2 kg kemikleri ayrılmış somon
  • 4 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı kaya tuzu
  • 1/2 su bardağı kuru dereotu
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağı çiçek yağı

YapılışıEdit

tuz şeker ve kuru dereotunu karıştırarak bir kısmı temiz ve derin bir tepsiye serilir.Kemikleri temizlenmiş olan somon balığı karışımının üstüne konularak görünmeyecek şekilde balık kapatılır.Tepsinin üstü alimünyum folyo ile kapatıldıktan sonra üzerine ağırlık yapabilecek bir aparat konulduktan sonra 3 gün dolapta bekletilir. Bekletilen balık yıkanır ve bir kaç parçaya ayrılır.Her bir parça tekrar sarılarak buzluğa konur.Donduktan sonra parçalardan biri alınır.Dışarda hafif çözülmeye yakın ince ince dilimlenir.Sıvı yağ karışımında 2 gün bekledikten sonra servis edilir.

Yalnız bu tarifin somon füme (smoked salmon) olmadığını ama çok özel bir Danimarka yemeği olan Gravlax tarifi olduğunu belirtmek gerekir.

  • Xing Yeme İçme grubu

http://www.xing.com/group-24260.841938

Somon Füme nasıl yapılır? Edit

Füme dumanlama yöntemi ile yapılır. Eski adı ile isleme yöntemi bu aslında bir gıda saklama yöntemidir.Etler tütsülenmeden önce salamuraya yatırılır.Bu salamura 3 lt suya 500 gr tuz 25 gr şeker 15 gr kühercile diye bir madde ile hazırlanır.Suda bu malzeme eritilir koku vermesi için ardıç yaprakları atılır, etler bu salamurada 4-5 günle 8-10 gün kalır 3 saatde soğuk suda bekler.daha sonra çengellere takılıp isleme ocağına asılır kokulu ağaçların dalları yakılır o is üzerinde 3 gün bekletilir daha sonra serin ve kuru bir yerde bekletilir.Orjinal füme budur.Fakat şimdi özel dumanlama fırınları olduğunu biliyorum.Marine edilmiş tuzlanmış et bu fırında bekletilip hazırlanıyor sanırım son dönemlerde.

Also on Fandom

Random Wiki