Fandom

Yeni Wiki

Türkiye medyasında domuz gribi haberleri

67.037pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

TRT: Domuz Gribinde İlk Kayıp Ankara'da Edit

29 yaşındaki hasta, gelişen ani solunum yetmezliği sonucu yaşamını yitirdi. Hastadan alınan numunelerde H1N1 virüsü tesbit edildi.

  • Yayına Giriş: 24.10.2009 21:21:01
  • Güncelleme: 25.10.2009 00:08:48

Domuz gribi Türkiye'de ilk kez can aldı.

Ankara'da hayatını kaybeden bir kişide H1N1 virüsü tespit edildi.

Sağlık Bakanlığı, domuz gribinden ilk ölümü, yazılı açıklamayla duyurdu.

Açıklamaya göre, zatürre teşhisiyle Ankara'daki bir hastanede yatan 29 yaşındaki hasta, gelişen ani solunum yetmezliği sebebiyle hayatını kaybetti.

Hastadan alınan numunelerde pandemik A(H1N1) virüsü tespit edildi.

Bu, Türkiye'de domuz gribinden gerçekleşen ilk ölüm.

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, "Bu aslında toplumu neden bugüne kadar bu şekilde dikkatli bir biçimde bilgilendiriyoruz, neden toplumun korunması için bu kadar gayret ediyoruz, bu ilk vakayla bu ortaya çıktı tabii" diye konuştu.

"Hastane Çalışanları Aşılanacak" Erzurum'da soruları yanıtlayan Sağlık Bakanı Recep Akdağ, ölen kişinin hastane çalışanı olduğuna dikkat çekti ve "Risk altında kabul ederek bütün hastane çalışanlarını aşılayacağız" dedi.

Akdağ şunları söyledi: "Risk gruplarının aşılanması açısından günlerdir az sayıda da olsa bazı kişilerin yaptığı olumsuz propagandaların ne kadar anlamsız olduğu böylece ortaya çıkıyor."

"Olayı Az Hasarla Atlatmanın Gayreti İçindeyiz" "Olayı en az hasarla atlatmanın gayreti içinde olduklarını söyleyen Akdağ, "Tedirginlik, panik ve tedbir arasında ince bir çizgi var. Biz tedbirlerimizi alarak devam edeceğiz" diye konuştu.

Öte yandan Türkiye'deki toplam vaka sayısı 1000'e yaklaştı.

Uyarılarını tekrarlayan Sağlık Bakanlığı, genel durumda kötüleşme, solunum güçlüğü, göğüs ağrısı, nefes darlığı, bilinç bulanıklığı, 5 günden fazla süren ateş, ciddi ve sürekli kusması olan vakaların beklemeden doktora müracaat etmelerini istedi.

http://www.trtmacedonian.com/Haber/HaberDetay.aspx?HaberKodu=627557e4-f9cf-4645-ad53-7010b0316787

Also on Fandom

Random Wiki