Fandom

Yeni Wiki

Tamburi Cemil Bey

67.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Cemil.jpg

Tamburi Cemil Bey

Tamburi Cemil Bey (1873-1916), Türk tambur, yaylı tambur, klasik kemençe, alto kemençe, viyolonsel ve lavta ustası. Çok sayıda bestesi ve taş plak kayıtları vardır.

Hayatı Edit

1873 yılında İstanbul'da doğmuştur. İlk müzik bilgilerini orta okul sıralarında ağabeyi Ahmet Bey ve Kemani Aleksan Bey'den almıştır. Müzik aleti çalmaya karşı ilgisi on yaşlarında keman ve kanun ile başlayan Cemil Bey daha sonra başladığı ve ismi ile bütünleşen tambur sazı ile ustalık derecesine ulaşmıştır. Tamburdan başka, klasik kemençe, lavta ve viyolonsel gibi sazları aynı ustalıkla icra ederek başlıbaşına bir ekol sahibi olmuştur. Müzik aleti çalmakta erişilmez bir mertebeye yükselmiş olan Cemil Bey aynı zamanda iyi bir bestekardır. Yaptığı eserlerle Türk müziği saz icrasına yepyeni ve modern bir tarz ve değişik bir yorum getirerek icracılığın mükemmelleşmesinde en büyük rolü oynamıştır. Özellikle, taş plaklara yapmış olduğu taksim kayıtları makam, üslup ve tavır açısından bir ders niteliği taşımaktadır. 29 Temmuz 1916 da İstanbul'da ölen Cemil Bey sözlü eserlerin yanında birçok saz eseri bestelemiştir. Ayrıca taksimlerinin yanında, pek çok eseri de taş plaklara kaydedilmiştir.

Mezarı Mevlanakapı'da, Merkezefendi mezarlığındadır.

Tamburi Cemil Beyin Çeçen kızı adlı bestesi Yunanistanın Midilli adasında Taxila adı ile bilinmekte olup oyun olarak oynanmaktadır.

Bestelediği Saz Eserleri Edit

KaynakEdit

</div>

Also on Fandom

Random Wiki