Fandom

Yeni Wiki

Tenis Kortları

67.037pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

            • Gerçek Çim Kort: Doğallığı çağrıştırdığı için çekici gelen bu kort çim ekilmiş toprağın silindirle sıkıştırılarak düzeltilmesinden meydana gelir. Bakımı zor ve çok masraflı olan bu kortlarda diğer kortlara göre faydalanma süresi kısıtlıdır.
          • Antuka Kort ( clay-kiremit kırığı ): Oyuncularda meydana gelebilecek eklem sakatlıklarını en aza indiren dolayısı ile sağlıklı ve doğal olanıdır. Sürekli sulama günlük ve yıllık bakımlar gerektirir.
        • Tartan Kort: Yumuşak zeminli, hava şartlarından en çok etkilenen kort. Güneş, yağmur ve kar bu tür kortları bir yıl içerisinde bozabilir. Fiyat olarak da çok ekonomik değildir.
      • Beton Tartan Kort: En zararlı zemindir. Küçük mermer kırıklarından yapılan bu kort gözenekler vasıtası ile ilk zamanlar su geçirimli gibi gözükse de zamanla yapılan boya, tozlar, vb doldurur ve su geçirmemeye başlar. Kort yosunlaşıp kayganlaşır. Eklemler için en zararlı kort çeşididir.
    • Suni Çim Kort: Suni çimin içine özel kum doldurularak yapılır. Kumu iyi ayarlanırsa clay kortta olduğu gibi kayarak oynanabilir .
  • Supreme Kort: En sağlıklı kortlardandır. Daha çok amerikada kullanılır . Avrupa'da çok yaygın olmadığından servisi yoktur.

Also on Fandom

Random Wiki