Fandom

Yeni Wiki

Tenis Tarihçesi

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tenis Tarihi çoğunlukla karanlıklara gömülmüşse de, neredeyse bütün tarihçiler Tenis ilk olarak Le Jeu du Paume adlı oyun olduğunda birleşirler. 13. yy.da Fransa’da oynanan bu “Avuç Oyunu” sadece aristokratların tekelindeydi.

Özel bir kapalı kortta, önceleri topa elle vurularak oynanan bu oyuna, çok geçmeden raketler de eklenmişti. Onyedinci yüzyıla gelindiğinde Paris’te asillerin vazgeçilmez Oyunu haline gelmişti Le Jeu du Paume ve hatta halka kadar inmişti. Ama beraberinde kumarı getirince halkın karşısında oynanması yasaklandı ve birkez daha sarayın kapalı kapıları arkasında gelişti. Saray Tenisi diye bilinen oyun, atası Le Jeu du Paume gibi özel bir kortta oynanıyordu ve inanılmaz derecede karmaşık kurallara sahipti. Fransız Sarayı ile yakın ilişkilere sahip İngiliz asilleri de çok geçmeden bu oyunun büyüsüne kapıldı. Onüçüncü yüzyıldan başlayarak şıklığın, modanın öncüleri kabul edilen Fransızları, bu kez de gözü kapalı izledi İngiliz Sarayı. II. Edvvard, 14. yüzyılda VVindsor Sarayı’nın içine bir kort yaptırmıştı. 1414 yılında Fransa Krah’nın V. Henry’ye Tenis topları gönderdiği biliniyor. Ünlü ozan, Shakespeare bile “V. Henry” isimli oyununda bu Tarihi armağan anlatır.

Fransız Devriminden sonra aristokrasi gibi Le Jeu du Paume da ortadan kaldırılmış ancak İngiltere’de, Fransa’dan gelen “paume” uzmanlarının yardımıyla varlığını sürdürmüştü. İngiltere’de bu dönemde yine raket ve topla oynanan iki oyun daha bulunuyordu: “Badmington” ve squash’ın atası olan “Rackets”. Yine aynı dönemde, “Croquet” ve beyzbol benzeri “Cricket” oyunları da oldukça popülerdiler.

WimbledonEdit

Ali England Croquet Club, ilk “Wimbledon“u 1877 yılında düzenlendi; o günden beri de dünyanın en prestijli müsabakası olarak kabul edilir. Le Jeu du Paume, işte o günden sonra oyun olmaktan çıkar dünyanın en popüler ve en prestijli sporlarından biri haline dönüşür.

Kaynak : http://www.tenistr.com/tenis-tarihi/

Also on Fandom

Random Wiki