Fandom

Yeni Wiki

Toprak kort

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Toprak kort.jpg

Bilindiği gibi çeşitli tenis kortu zeminleri bulunmaktadır.Bunlardan en çok bilinenleri:Beton kort,asfalt kort,toprak kort ve Bu bölümde Toprak kortun özellikleri avantajı ve dezavantajıyla birlıkte anlatılmıştır.Ülkemizde son zamanlarda tenis sporunun oldukça popüler olması, tenis klübü ihtiyacını ve kort ihtiyacını arttırmıştır.

AvantajlarıEdit

1-Oynama açısından avantajları:Toprak kortun diğer zeminlere göre en önemli özelliği oyunun daha yavaş ve kontrollü olmasıdır.Bir çok tenisçi tarafında tercih edilmektedir.Özellikle yeni başlayanlar ve yaşı geçkin olan oyuncular için en rahat kort türüdür.Topun sekmesi ve hızı diğer zeminlerden daha yavaştır.

2-Sağlık açısından avantajları:Tenis sporu hız, çabukluk, esneklik ve dayanıklılık isteyen bir spor dalıdır.Dolayısıyla tüm kasların ve eklemlerin çalıştığı bir spordur.Böyle bir sporda doğası gereği bir çok sakatlanmalar meydana gelmektedir.Özellikle sert zeminli tenis kortlarında sakatlanmalar oldukça fazla ve uzun süreli olmaktadır.Toprak kortun en büyük avantajlarından biri de sakatlanmaların minumum düzeye indiği bir zemin türü olmasıdır.Genelde sakatlanmaların coğu ani duruşlardan kaynaklanmaktadır.Toprak kort size ani duruşta belli bir kayma payı bırakmakta ve sakatlanmaları önlemektedir.

Toprak kortun dezavantajlarıEdit

Toprak kortun avantajları dezavantajlarından fazla olup.En büyük dezavantajı bakım konusunda ortaya çıkmaktadır.Düzenli bakım isteyen bir zemin türüdür.Sahanın oynandıktan sonra fileyle çekilip düzeltilmesi gerekmekte,Ayrıca günlük olarak zemin sulanmalı, kuru bırakılmamalıdır.Periyodik olarak zeminin düzeltilip silindirle sıkılaştırılması gerekmektedir.Bazen sert kayma esnasında zeminde bozulma olabilmektedir fakat daha önce bahsettiğimiz gibi bir kaç dakika içinde düzeltilebilmektedir.

Also on Fandom

Random Wiki