Fandom

Yeni Wiki

Yüzük çorbası

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

<Yemek < Çorba <Çorba tarifleri

MalzemeleriEdit

Yarım kilo kıyma, 2 bas soğan, l tatlı kasığı karabiber ve tuz, bir demet maydanoz, 1 yemek kasığı salca,1 kg un, 250 gr nohut, 3 limon, 1 yemek kasığı kuru nane, 1 cay bardağı katı yağ, 2 yemek kasığı biber salcası, yeteri kadar su ve tuz.

Yapılısı Edit

Un bir tepside kulak memesi yumusaklığına gelinceye kadar yoğrulur. Hamuru hazırladıktan sonra aynı tepsi icerisinde uzerine nemli bir bez ortulerek biraz bekletilir. Soğan ile maydanoz kıyılır, kıyma, karabiber, tuz, biber salcası ile bir karısım haline gelecek sekilde hepsi birden karıstırılır. Hazırlanan kıyma bir tabak icerisine alınarak kaldırılır. Bekletilen hamur bezeler halinde tahta uzerinde acılarak kucuk kareler halinde kesilir. Kesilen kareler icerisine hazırlanan kıymadan az az alınarak konulur. Kare hamurun dort kosesi bir araya getirilerek kapatılır. Bu sekilde hazırlanan corba unlanarak bir kenara bırakılır. Diğer taraftan tencere icerisine bir miktar su konarak ayıklanan nohutlar haslanır. Baska bir tencereye bir miktar su konularak kaynatılır, daha sonra nohutla hazırlanan yuzuk corbası (sekillendirilmis hamur) kaynayan suyun icinde dokulur. 20 dakika kaynatılır o kaynarken sıkılan limonlar dokulerek atesten indirilir. Hava icerisine konan yağ eritilir. Eriyen yağa salca ilave edilir, nanesiyle birlikte corbanın uzerine dokulur. Tabaklara konarak servis yapılır.

Also on Fandom

Random Wiki