Fandom

Yeni Wiki

Yenişehir Halk Eğitimi Merkezi yıllığı

67.037pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yenişehir Halk Eğitimi Merkezi Yıllığı
Yenişehir Halk Eğitimi Merkezi 18.07.2008 tarihinde kuruluş onayının çıkması ile tüzel kişiliğine kavuşmuş; 01.09.2008 tarihinden itibaren de fiilen Eğitim-Öğretime başlamıştır Kurum kısa zamanda Okuma-Yazma, Meslek Edindirme, Sosyal Kültürel alanlarında açtığı kurslarla bu güne kadar 12.533 Yenişehirliye hizmet sunmuştur. Meslek Edindirme,Sosyal Kültürel Kurslar ve Okuma-Yazma kurslarına toplam 8694 kadın 3839 erkek olmak üzere toplam 12533 kursiyerin katılımı sağlanmıştır. Kurmuna tahsis edilen iki binada başlayan Eğitim-Öğretim faaliyetlerimiz hızla artmış; Yenişehir Toplum Merkezi, Mahalle Muhtarlıkları, Okullardaki Boş Sınıflar, Kamu Kuruluşları ve çeşitli sivil toplum örgütlerinin binalarında österilen alanlar ve kiralanan yerlerde toplam 915 kurs açılmıştır. Kurumumuzda Öğretici Olarak Öğretmen ,Usta Öğretici ,Emekli Öğretmen ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Okullarda Çalışan Olmak Üzere Toplam 206 Eğitimci kurs düzenlemiş ve düzenlemektedir. Bu rakamlar sürekli artış göstermektedir. Başlıca faliyetimiz ilçede Yaygın Eğitim Hizmeti sunmaktır. Düzenlediğimiz kurslarla haftasonu ve akşam dahil tüm hafta boyunca Eğitim-Öğretim yapılmaktadır. Okuma-Yazma kursları ile ilçede alan taramaları yapılarak Okuma-Yazma bilmeyenler tespit edilmiş,gruplar halinde Okuma-Yazma kursları düzenlenmiş bu kurslar sonunda Okur-Yazar belgelerini almaları sağlanmıştır. Göç ile gelen veya okuma şansı bulamayan yüzlerce kursiyerimiz sertifikalarını almışlardır. Mesleki eğitimini tamamlayamamış veya hobi olarak bir meslek edinmek isteyen kursiyerlerimiz,kendi eğitim,ilgi,istek ve yeteneklerine göre seçtikleri kurslara devam etmiş ve mesleki eğitimlerini belgeleyen sertifikalar almışlardır.Bilgisayarlı Muhasebe,Bilgisayar Kullanımı,Ön Muhasebe, Bilgisayar Okur Yazarlığı,Ev Aksesuarları,Ahşap Boyama,Arıcılık,Ev Tekstili,Giyim,Kumaş Desenleme Boyama,Makine Nakışı, bunlardan sadece birkaçıdır.Hala binlerce kursiyerimiz meslek edindirme kurslarına devam etmektedir. Boş zamanlarını veya yeteneklerini değerlendirmek isteyen vatandaşlarımız da Sosyal Kültürel Kurslarımızla bu ihtiyaçlarına cevap bulmuşlardır. İngilizce ,Almanca ,Diksiyon,Halkla İlişkiler,Bağlama,Cilt Bakımı Ve Güzellik,Yağlı Boya,Halk Oyunları, Modern Danslar,Atletizm,Voleybol ,Basketbol,Kicx Box,Anne Çocuk Eğitimi,BADEP(Baba Destek Programı)bu alandaki kurslarımız sadece bir kısmıdır. Ayrıca Kurumumuz Kendi Bünyesinde Ve Farklı Kurumlarda Açılmış 4 Anasınıfı 4anne Çocuk Eğitimi Hizmetide Sunmaktadır. Kendine Ait İki Binası İçinde Başlayan Eğitim Faaliyetlerimiz Hızla Artmış; Yenişehir Toplum Merkezi, Mahalle Muhtarlıkları, Okullardaki Boş Sınıflar, Kamu Kuruluşları Ve Dernek Binalarında Gösterilen Alanlar,Ve Kiralanan Yerlerde Eğitim Devam Etmektedir. 2009 Temmuz Ayında Çukurova Kalkınma Ajansı İşbirliği Çerçevesinde Gerçekleştirilen Daha İyi Bilgi Daha İyi Hayat Projesi İle Kurumumuz 50 Gence Meslek Edindirme Amacıyla 4 Meslek Dalında 4 Atelye Ortamı İçin Hibe Yardımı Almış Ve Bu Mesleklerin Eğitim Süreci Başlamış Ve Halen Devam Etmektedir. Kurumumuz Bu Kısa Süreçte Birçok Sergi Düzenlemiş Halk Eğitim Faaliyetlerinin Tanıtılmasına Yönelik Çalışmalarına Devam Etmektedir.

ZAYIF YÖNLERİMİZ:
• Binamızın Yetersiz Ve Küçük Olması • Yeterli Kadronun Sağlanamaması • Kurumun Yeni Olmasından Dolayı Maddi İmkansızlıklar

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

• Yenilikçi Ve Gelişime Açık Kadromuz • Yönetim Anlayışındaki Olumlu Değişmeler • Bölge Halkının Yaygın Eğitim Faaliyetlerini Yakından Takip Etmesi • Güçlü Ve Katılımcılığa Açık Öğretici Kadrosu • Yaygın Eğitimle ; En Yakın Mekanda Eğitim Verebilmesi • Hizmet Verilen Bölgede Okuma Yazma Ve Eğitim Seviyesinin Diğer Bölgelere Oranla Yüksek Olması • Merkezi Konumundan Dolayı Ulaşım Kolaylığı • Yetersiz Binasına Rağmen Tüm Okul, Kamu Kurum, Muhtarlık Ve Derneklerde Eğitim Düzenleyebilmesi

En Büyük Sıkıntımız Yeterli Bina Ve Ekipmanın Olmamasıdır.Bu İhtiyaçlar Giderildiğinde Halkımız Ailecek Sosyal Ve Kültürel Kurslarımızda Hobi,Yetenek Ve İlgi İhtiyaçlarına Göre Eğitim Alma İmkanı Bulurken;Kaliteli Vakit Geçirme Şansı Yakalayacaklardır.

Meslek Edinememiş Veya Hobi Olarak Farklı Bir Mesleği Öğrenmek İsteyen Katılımcılar İse Çağın Gereklerine Uygun Meslek Edindirme Sınıflarında Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık Eğitim Merkezinin Hazırladığı Modül Programlar İle Uygulamalı Mesleki Eğitim Alabileceklerdir. Bizler Elimizdeki İmkanları En İyi Şekilde Değerlendirip Ulaşabildiğimiz Her Noktada Her Yaşta İnsanımıza Okuma Yazma,Meslek Edindirme Ve Sosyal –Kültürel Kurslar Düzenlemeye Devam Edeceğiz.Sorunlarımız Çözüldüğünde Bu Verimliliğinde Artacağı Ümidindeyiz. 1.1.2. Mevcut Yapısal Durum <Mevcut fiziki yapınızın kapsam ve durumunu açıklayınız. (Arazi/arsa/bina mülkiyeti, binaların yaşı, makine parkı, insan kaynakları, sahip olunan markalar ve değerler, gerekli kamu hizmetlerine ve diğer hizmetlere erişim imkanları…)> Merkezimiz  ;Tadilat Geçirmiş Tek Katlı Kendine Ait İki Binası ,Kullanım İçin Tahsis Edilmiş Yenişehir Toplum Merkezinin İdaresi, 1 Oto Araç, 3 Bilişim teknolojileri Labarotuarı,1 kuaförlük eğitim labaratuarı,1 cilt bakımı eğitimim ünitesi ,1 aşçılık eğitimi endüstriyel mutfak, 1 hazır giyim 2 giyim atelyesi,4 resim atelyesi, 3 el sanatları atelyesi, 3 derslik, 1 müzik sınıfı, Sınıflarda Kullanılan Demirbaş Eşyalar Ve Atelyelerde Kullanılan Mevcuttur. İnsan Kaynakları Olarak 1 Müdür 4 Müdür Yardımcısı 1 Teknisyen 1 Memur Ve Kurslarımızda Görev Alan 148 Eğitici , Usta Öğretici Ve Emekli Öğretmen Mevcuttur.

--Fırat YAMAN 23:16, Ocak 5, 2010 (UTC)

Also on Fandom

Random Wiki