Fandom

Yeni Wiki

Yenişehir ilçe Umumi Hıfzıssıhha Meclis kararları

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Siğara yasağı Tam ekran yakalama 06.01.2010 031026.jpg

300px|thumb thumb|300px|right thumb|300px|right thumb|300px|right

1.nolu Domuz gribi tedbirleri kararıEdit

Karar Tarihi:14/10/2009

Karar No:2009/1

İlçemiz Umumi Hıfzısıhha Kurulu Kaymakam Eyüp Sabri KARTAL’ın Başkanlığında aşağıda isimleri yazılı üyelerin iştiraki ile 14/10/2009 tarihinde Kaymakamlık Makamında toplandı ve aşağıdaki kararları aldı.

1. Mevsim değişmesi nedeniyle havaların soğuması ve Grip vakalarında artış beklenmektedir. İlimizde de bulunduğu sanılan ve artış beklenen domuz gribi pandemisine karşın Kamu Kurumlarında ve özellikle okullarımızda tedbir alınması gerektiği,

2. Özellikle öğretmenlerin sınıflarındaki veya okullarındaki grip vakalarını tespit etme konusunda hassas davranacak ve hasta öğrenciler derhal okul idarelerine bildirilecektir.

3. Öğretmenler ve okul yöneticileri öğrencilerin bilgilendirilmesi ve Sağlık Bakanlığınca yapılan tavsiye ve uyarılara uyulması konusunda bilgilendirilecektir.

4. Okulda grip hastalığına yakalanmış öğrencinin tespit edilmesi halinde, gribin türüne bakılmaksızın öğrenci Okul İdaresince idari izinli sayılacaktır.

5. Öğrencinin dersimden kalıyorum itirazlarına mahal verilmeyecektir.

6. Okullara ve kamu kuruluşlarına domuz gribi pandemisine karşı uyarı levhaları konulacaktır.

7. Sağlık ocakları kendi bölgesinde bulunan okulların lavabolarında sıvı sabun bulundurması hususunda gerekli denetlenmesini yapacaktır.

8. Uyarı tabelaları tuvaletlere ve de okul ana girişlerine, sınıflara konulacaktır.

9. 0kullardaki tuvaletlerin teneffüslerden sonra temizletilerek klor eriği ile dezenfeksiyonları sağlanmasına,

10. Öğrenciler öpüşmemesi ve tokalaşmaması için uyarılacaktır. (Pandeminin elle ve öpüşmeyle yayıldığı özellikle vurgulanacaktır. Sabah içtimalarında okul idaresi öğrencileri ikaz edecektir.)

11. El yıkama konusunda öğrenciler uyarılacaktır.

12. Öğrencilerin el yıkaması için yeterli sıvı sabun ve ellerin kurulanması için hazır kağıt havluların okullarda mutlaka bulundurulacaktır.

13. Öğrencilerin vitamin takviyesi alması sağlanacaktır.

14. Okul kantinlerinde hazır sıkma taze portakal suyu mutlaka bulundurulacaktır.

15. Öğrencilerin bol sıvı almasının sağlanması için koridorlarda hazır damacana su bulunduracaklardır.

16. Öğrenciler güneşten ara sıra istifade ettirilerek gribe karşı dirençleri artırılacaktır.

17. Ders aralarında sınıflar Nöbetçi öğretmenler tarafından havalandırılacaktır.

18. Okullarda açıkta gıda satışı önlenmesine,

19. Sağlık Gurup Başkanlığı tüm okullarda gripten korunmaya yönelik eğitim verecektir.

20. Okul idaresi hasta öğrenci velilerini grip ile ilgi olarak bilgilendirecektir.

21. Okul su depolarının Yenişehir Belediyesi tarafından bakımlarının yapılarak düzenli ilaçlanmasının sağlanması.

ÜyelerEdit

Başkan Eyüp Sabri KARTAL Kaymakam,

Üye Hayrullah YÜCESOY Belediye Başkan Yard,

Üye Levent ÖZBAY Sağlık Gurup Başkanı,

Üye Nurettin CAN,İlçe Milli Eğitim Müdürü Vekili,

Üye Abdulkerim ÇİÇEK İlçe Tarım Müdürü,

Üye Murat ÇEVİRMEZ Serbest Eczacı,

Üye Hasan ZAFER Serbest Hekim

DeğerlendirmeEdit

YorumlarEdit

ÖnerilerEdit

  1. Eğer sınıfta gripli öğrenci varsa, o sınıfta herkese maske takma uygulaması başaltma yaptırmı ve azami hijyen gerektiği belirtilmeliydi.

Also on Fandom

Random Wiki