Fandom

Yeni Wiki

Yenişehir ilçesindeki faaliyetler ve başarılar

67.082pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Okul Öncesi Eğitim : Birleşmiş Milletlerin kalkınmada öncelikli kriterlerinden olan, okul öncesi eğitimde ülkemizde hiç bir ilçede başarılamayan başarılarak büyük bir başarı gösterilmiş ve ilçemde öğrenci sayısı 2654 den 3201 'e çıkarılmıştır. Böylelikle okul öncesi eğitimde, çağ nüfusuna göre  % 40'tan, %57 'ye varan bir oranda artış sağlanmıştır. Apartmanların, sitelerin ortak kullanım alanlarını kullanılarak Halk Eğitimi kanalıyla yaptığımız okul öncesi eğitim kursları da Mersin'de belki de Türkiye'de bir ilk olup bu rakamlara dahil değildir.Bu rakamlar da dahil edilirse bu oran yaklaşık %70'lere yaklaşmaktadır.

Halk Eğitim Faaliyetleri: Yaygın eğitim faaliyetleri açısından yeni kurulmuş ve Mersin ilinin nüfus açısından 4. ilçesi olmasına rağmen, Halk Eğitimi faaliyetlerinde Türkiye 4.sü olarak görünmekteyiz. Meslek kursları 221, adet okuma yazma kursları 96 adet,sosyal kültürel kurslar 312 toplam 629 adet kurs düzenlenmiş olup toplam kursiyer sayısı 7854 kişidir.Bunların 5568 adeti bayan,2286'sı erkektir.3327 kişi ise Meslek edindirme kurslarındaki kurslara devam etmektedir.

Ana Kız Okuldayız: Bu projeden 866 kişi faydalanmaktadır.

Tarımsal Faaliyetler: Yine kurulalı daha birkaç ay olmuşken yapılan ,Kadın Çiftçiler Yarışıyor Yarışması'nda ilçemiz; Mersin 1.liği,bu vesileyle de Mersin ilk defa Akdeniz Bölge 1.liği akabinde de Türkiye 3.lüğü derecesini elde etmiştir.

DynEd Dil Eğitimi: Yenişehir Kaymakamı olarak bizzat benim girişimlerimle Dyned dil eğitimi bütün okullarda yaygın hale getirilmiş ve Mersin'in diğer ilçeleri de bundan etkilenip bu uygulamaya başlamış, böylelikle Mersin, DynEd uygulamasında Türkiye 1.si olmuştur.

Sağlık Hizmetleri: Kadın sağlığı projesini ilk bitiren ilçe Mersin ilinde Yenişehir'dir. Aşılama oranları;bakanlık tarafından %80 başarı kabul edilip takdir verilirken bizdeki oran %96'dır. diğer ilçelere göre en iyi düzeydedir. Bir adet mail-i inhidam bir Sağlık Ocağı yeniden ve mükemmelen sempatik ikmal yöntemleriyle yaptırılmıştır.Koruyucu sağlık hizmetlerindeki en önemli göstergelerden: Bebek izlem sıklığı Mersin ortalaması 7 kez iken ilçemizde 10 kezdir.Bebeklere D vitamini verme oranı: %96'dır.Anne ölümü: 0 ,doğumda bebek ölümü vakası: 4, bebek ölüm hızı bu vakalar dahil %0,15 iken Türkiye ortalaması %0,40'tır.Türkiye'de ilk defa sigara yasağı en etkili bizde uygulanmış,diğer ilçelerde bu işle görevli 4 ekip varken bizde bu rakam yaklaşık 50 ekiptir.

SYDV' da fikir babalığı ve ilk uygulaması Yenişehir Kaymakamı Eyup Sabri Kartal'a ait olan beş yıl önce Beşikdüzü Kaymakamı iken uygulamaya geçirilen fakirlerin derecelendirmesi sistemi bakanlığa intikal ettirilmiş ve şimdi bakanlık tarafından tüm ilçelerde uygulamaya geçirilmeye çalışılmaktadır.

Spor Hizmetleri:

1.Hentbol Şenliği: Yenişehir kaymakamlığı ve Yenişehir Belediye'siyle bütün okulları kapsayan hentbol şenliği düzenlenmiş ve yeni yetenekler tesbit edilmiştir.

2-Yamaç Paraşütü: Yamaç paraşütçüleriyle ilgilenilerek Mersin'in yamaç paraşütü merkezi olması için MEDEX'le işbirliği yapılarak; doğayı, doğa sporlarını ve dalga dalga yayılan Yamaç Paraşütü’nü Mersin halkıyla buluşturan, 11-13 Ağustos tarihleri arasında Mersin Yamaç Paraşütü ve Doğa Sporları Festivali gerçekleştirilmiş ve festivalde Yamaşüt dışında Dağ Bisikleti, Kaya Tırmanışı, Trekking, Paintball, Atlı Turlar düzenlenmiştir.

3-Badminton: Badminton Federasyonu üyesi olarak 2012 Olimpiyatları için hem ilçe merkezinde hem köylerinde halk sporu olarak Badmintona başlanmıştır. 3.1.Türkiye Badminton Şampiyonası, ilçemizde ilk kez düzenlenmiş ve ülkemizin pek çok yerinden sporcular iştirak etmişlerdir. 3.2.Özel firmaların sponsorluğunda da öğrencilere pek çok malzeme dağıtılmıştır. Avrupanın en iyi alışveriş merkezi olan Mersin Forum'da iki adet kort yapılmış olup yakında da ilçemizde ülkemizin, belki de dünyanın ilk kapalı badminton salonuna sahip AVM olacaktır. Ayrıca Mersin Forum AVM Avrupa Badminton Şampiyonasının sponsorluğunu almıştır. AVMler arası Türkiye'de ilk kez badminton şampiyonası tertip edilmiştir.

Şablon:Yenişehir ilçesi

Also on Fandom

Random Wiki