Fandom

Yeni Wiki

Yesari Asım Arsoy

67.038pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yesari Asım Arsoy, (Mustafa Asım), (d. 1900, Drama – ö. 1992). Klasik Türk müziği bestecisi, söz yazarı, yorumcu.

Konya'dan göçedip Drama'ya yerleşen bir ailenin çocuğu olarak orada doğdu. Babası Bergofçalı Ömer Lütfi Efendi, annesi ise Zübeyde Hanım'dır. Babasının dedesi Şeyh Ömer Efendi sol eli ile yazan tanınmış bir hattat idi. Asım ve ablası da sol ellerini kullandıkları için Yesari (solak) adını aldılar. Yesari Asım orta öğrenimini tamamladıktan sonra aile İstanbul'a göçetmiş, 1917 yılında ise Adapazarı’na yerleşmiştir.

İlk müzik derslerini Adapazarı'nda aldı. Önce bağlama, sonra ut çalıştı, okuldaki hocalarından ve komşu müzisyenlerden eski eserleri öğrenerek kendini geliştirdi. Dindar babanın baskılarına rağmen hafız olmak istemedi, ancak zaman zaman camilerde ezan okudu.

1920'de Antalya'daki bir gemi acentesinde çalışarak iş hayatına atıldı, daha sonra İstanbul ve İzmit'te değişik işlerde çalıştı. İzmit'te yaşarken, Fehmi Tokay ve Zeki Arif Ataergin'den yardımlar gördü, müzik çevrelerine girerek çok sayıda müzisyenle tanışma ve çalışma fırsatı buldu.

1930'larda beste yapmaya başlayan Yesari Asım, sözlerini de genellikle kendisi yazmıştır.

1954 yılında kısa süre İstanbul Radyosu’nda da çalışan bestecinin günümüze ulaşan eserleri yaklaşık 250 tanedir. Unutulan ya da gün ışığına çıkmayan çok eserinin olduğu tahmin edilmektedir.

EserleriEdit

Adalardan Bir Yar Gelir [1]

Akasyalar Açarken[2]

Al Goncayı Deremedim[3]

Bekledim De Gelmedin [4]

Bir Çapkın Elinde [5]

Biz Çamlıca' nın Üç Gülüyüz

Biz Heybeli'de Her Gece[6]

Çamlarda Şafak Rengi Gibi Gönlüme Aktın [7]

Fariğ Olmam [8]

Menekşe Gözler Hülyalı [9]

Ömrüm Seni Sevmekle Nihayet Bulacaktır

Sahilde O Hoş Buseleri Aldığım Akşam

Sazlar Çalınır

Sonbaharı Bir Genç Kızla

Yar Saçların Lüle Lüle

Yar yolunu kolladım

Dün gece bir şuhun bezmine gittim

Zamanla belki geçer

Ümitlerim hep kırıldı

Yine kalbim coşar ağlar bu gece

Sen olmasaydın eğer

Kalbimi yıllarca sevdaya bağladım

Bir ince fidansın

Bu yaz geçen günlerimiz hatırımdan çıkmasın

Ayrı düştüm sevgilimden

Sahilde o hoş buseleri

Perişah saçların

Also on Fandom

Random Wiki